RSS : Wiadomości
fesstiwal słowa w piosence
--

Czytanie uskrzydła

W dniach 29 maja – 5 czerwca 2016 r. w ponad 3470 miastach i miejscowościach odbędzie się XV Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom (XV OTCD), największe doroczne święto kampanii czytania, obchodzone w tym roku pod hasłem „CZYTANIE USKRZYDLA

 

Cała Polska Czyta Dzieciom - rozstrzygnięcie konkursu

Grudzień 2015. Fundacja „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom” podsumowuje tegoroczną edycję kampanii „Cała Polska czyta dzieciom” i nagradza najaktywniejszych Liderów i Koordynatorów akcji.

 

Czytam wszędzie

Wydarzenia

„Czytam wszędzie″ to kampania promująca czytelnictwo w miejscach, w których ludzie czekają: w przychodni lekarskiej, urzędzie, na dworcu, w autobusie, samolocie czy pociągu. - Czas oczekiwania nie musi być stracony - może być okazją do oddania się lekturze, zamieniając w ten sposób irytującą konieczność w dodatkową okazję do kontaktu z kulturą - mówi Jarosław Lipszyc, prezes fundacji Nowoczesna Polska, która prowadzi bibliotekę WolneLektury.pl. Właśnie rozpoczęła się stworzona przez nią...

 

Zaproszenie na Konferencję Ocal książki – kampania na rzecz przyszłości polskiej książki

Wydarzenia

Klub Parlamentarny Polskiego Stronnictwa Ludowego, Polska Izba Książki oraz Artur Dębski – poseł prowadzący projekt Ustawy o Książce w Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej zapraszają na Konferencję Ocal książki"– kampania na rzecz przyszłości polskiej książki.

 

Wielka Zbiórka Książek w Warszawie

Otwarcie 30 bibliotek w szpitalach, domach dziecka i hospicjach w Warszawie to cel Wielkiej Zbiórki Książek, która właśnie ruszyła w Warszawie w ramach kampanii społecznej Zaczytani.org. Książki dla dzieci można oddawać do końca maja w ponad 300 miejscach na terenie całego miasta.

 

Prawo autorskie gwarantem wolności słowa! copyrightforfreedom

20 marca podczas Targów Książki w Paryżu środowisko literackie wezwało wszystkich - od autorów poprzez czytelników - aby pomogli przypomnieć znaczenie wolności słowa, która jest możliwa dzięki wyważonemu systemowi prawa autorskiego pozwalającemu rozkwitać literaturze i szeroko rozumianemu sektorowi kreatywnemu.

 

VAT na e-booki. Co jest książką, a co nią nie jest? Politycy muszą odrobić lekcję

Szanowni Państwo,   wystartowała kolejna kampania przeciwko dyskryminacji podatkowej książek. Stowarzyszenie Wydawców Francuskich postanowiło pokazać politykom, co jest, a co nie jest książką. Kampanię można wesprzeć na portalach społecznościowych na dwa sposoby:

 

Nowy spot kampanii Ojczysty – dodaj do ulubionych

Wydarzenia

Narodowe Centrum Kultury prezentuje nowy spot kampanii społeczno-edukacyjnej „Ojczysty - dodaj do ulubionych”. Do udziału w kampanii został zaproszony znany i ceniony raper ELDO, który występuje w spocie i jest także autorem jego tekstu.

 

Empik nie wycofuje się z kontrowersyjnej kampanii. Cejrowski przyłączył się do bojkotu księgarni

Księgarnie

Mimo protestów klientów, sieć księgarni Empik nie zrezygnowała z reklam świątecznych z udziałem Adama „Nergala” Darskiego i Marii Czubaszek.

 

Bojkot Empiku: To zwycięstwo ponad 40 tys. osób, kontynuujemy akcję

Księgarnie

Z informacji, jakie nasi ludzie przesyłają, wynika, że w większości salonów empiku zniknęły plakaty z Nergalem i panią Czubaszek. To pokazuje skuteczność bojkotu tej kampanii – mówi portalowi niezalezna.pl Mariusz Dzierżawski z fundacji Stop aborcji.

 

Internauci wzywają do bojkotu Empiku. Są oburzeni, że do świątecznych zakupów zachęcają Maria Czubaszek i Nergal

Księgarnie

Maria Czubaszek i Adam „Nergal” Darski zostali twarzami kampanii „Empik każdego inspiruje inaczej”, w której zachęcają do kupowania świątecznych prezentów w sieci salonów Empik.

 

„Czytanie na klikanie” – szopy w reklamach niemieckiej czytelni online (wideo)

Księgarnie

Goethe-Institut promuje darmowe zapisy do Onleihe – niemieckojęzycznej biblioteki online. Do korzystania z niej zachęcają kreacje z postaciami zwierząt o chwytnych łapkach i ciekawskich pyszczkach.

 

Będzie kampania, która ma wykreować modę na czytanie książek

Wydarzenia

Agencja Mr. B Consulting wygrała przetarg na przygotowanie i przeprowadzenie kampanii promującej czytelnictwo książek. Trzymiesięczna ogólnopolska kampania ma być prowadzona w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Celem działań skierowanych do osób w wieku 13-16 lat będzie zachęcanie do czytania książek i wykreowanie mody na czytelnictwo.

 

Nikt i nic nie zapewni nam takich emocji, jak książka!

Wydarzenia

"Książka zapewnia najłatwiejszą możliwość oddalenia się od tego, co jest naszym realem. Nie tylko dlatego, że rzeczywistość jest zła, trudna, ale po prostu dla odmiany, wzbogacenia smaku. (...) To są bodźce, to są przeżycia, których nam żadne, nawet najbardziej urozmaicone życie nie zapewni" - mówiła dr Ewa Woydyłło-Osiatyńska na konferencji prasowej II edycji Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej "Książka jest Kobietą", która odbyła się we wtorek, 20. maja w Restauracji...

 

Jak w Czechach reklamuje się czytelnictwo?

Rynek zagraniczny

"Przeczytaj, zanim zrobi to Hollywood" - głosi hasło reklamowe akcji Czeskiego Stowarzyszenia Bibliotekarzy prezentującej okładki książek w wersji.. mocno przetworzonej przez popkulturę.

 

Książka jest Kobietą... po raz drugi!

Wydarzenia

Nowy rok, nowe wyzwania, noworoczne postanowienia. Nowy rok to także II już edycja Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Książka jest Kobietą”, której – przypomnijmy – głównym celem jest przywrócenie, czy też stworzenie mody na czytanie, trendu, który można określić jako szlachetny snobizm.

 

Audioteka Chomika. Kolejny wydawca korzysta z potencjału marketingowego Chomikuj.pl

Księgarnie

Rozpoczęły się już świąteczne handlowe żniwa. W Stanach Zjednoczonych trwa właśnie „czarny piątek” tradycyjnie rozpoczynający szał przedświątecznych zakupów. W Polsce uaktywniły się już wszystkie firmy telemarketingowe i rozsyłające reklamowy spam, nawet pirackie fora internetowe rozsyłają świąteczne reklamy kont premium.

 

Każda książka to tragedia dla drzewa

Wydarzenia

W stworzonej przez chińską agencję reklamową kampanii iReadera papierowe ludziki urządzają sobie rzeź drzew. Hasło kampanii brzmi "Każda książka to tragedia dla drzewa. Czytaj e-booki".

 

Książka dotrzyma towarzystwa

Wydarzenia

Kampania reklamowa sieci księgarni z Izraela obiega błyskawicznie Internet. Zdjęcie bohaterów książkowych: m.in Sherlocka Holmesa, Pippi Pończoszanki czy Gandalfa towarzyszących czytelnikom nawet podczas snu bardzo dobrze ilustrują bliską relację w jaką często wchodzimy z postaciami literackimi.

 

Kampania www/wstąp/wypożycz/wuluzuj

Biblioteki

www/wstąp/wypożycz/wyluzuj to zorganizowana przez Miejską Bibliotekę Publiczna we Wrocławiu kampania czytelnicza adresowana do młodzieży w wieku 13-19 lat. Kampania trwa przez cały 2013 rok.

 

TVN24 zachęca do czytania w wakacje

Wydarzenia

„Zaczytane wakacje" to kampania telewizyjna promująca czytanie podczas wakacji. Znane postaci ze świata filmu, muzyki, sportu oraz sami pisarze będą namawiać do zabrania książki na urlop. A namawiać będą poprzez spoty oraz w specjalnym programie, który pokaże TVN24. Co tydzień, na żywo, zawsze z innego polskiego kurortu. Zaczynamy 29 czerwca o godzinie 12.10 z Sopotu. Wśród prowadzących będą gospodarze „zaczytanego” programu „Xięgarnia” czyli Agata Passent, Michał Rusinek, Mariusz Cieślik...

 

Kampania "Książka jest Kobietą"

Wydarzenia

Sorn Gara - autorka serii książek dla dzieci "Pan Toti" i serialu telewizyjnego o tym samym tytule, powstającego w Studiu Animacji "Orange" w Bielsku-Białej, w koprodukcji polsko-słowackiej - została ambasadorem Kampanii "Książka jest Kobietą".

 

Media bez polskich znaków w kampanii „Język polski ą-ę”

Wydarzenia

W ramach kampanii „Język polski ą-ę” w przypadający w czwartek Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego w polskich mediach ukażą się teksty bez znaków diakrytycznych. Akcję wspierają m.in. Jerzy Bralczyk, Henryk Sawka i Marek Przybylik.

 

Akcja informująca o dozwolonym użytku książek: „Kserowanie jest okej!”

Wydarzenia

Na początku lutego rozpoczęła się akcja informacyjna dotyczącą kserowania i dozwolonego użytku książek w bibliotekach.

 

150. Rocznica Powstania Styczniowego - styczniowy numer "Mówią Wieki"

Wydawnictwa

Szanowni Państwo, najnowszy numer magazynu historycznego "Mówią Wieki" jest w całości poświęcony tematyce Powstania Styczniowego.  

 

Partner of Promotion wypromuje Instytut Adama Mickiewicza

Wydarzenia

Agencja Partner of Promotion wygrała przetarg na przeprowadzenie kampanii promocyjnej polskiego programu kulturalnego w Korei Południowej. Projekt realizowany będzie na zlecenie Instytutu Adama Mickiewicza.

 

Pociągi Kolei Śląskich pędzą do czytania

Wydawnictwa

Oddział Instytutu Pamięci Narodowej w Katowicach włączył się w akcję Kolei Śląskich „Pociąg do czytania”.

 

Przewrotna kampania społeczna: "Nie czytaj, książki są ciężkie, uzależniają"

Andrzej Seweryn, Tomasz Kammel, Michał Szpak, Joanna Brodzik, Paulina Holtz, Michał Żebrowski... - wszyscy oni próbują odwieść nas od czytania. Nowa, przewrotna kampania społeczna ma nam uświadomić, że książki są niebezpieczne, ciężkie i nie warto czytać

 

Allegro reklamuje się jako „ciekawsza strona książek”

Księgarnie

Trwa kampania Allegro.pl reklamująca dostępną w serwisie ofertę książkową. Akcję, prowadzoną w internecie i radiu, przygotował dział kreatywny Grupy Allegro.

 

Dla Ciebie wszystko!” - Empik autopromuje się wizerunkowo

Księgarnie

W salonach Empik rozpoczęła się wizerunkowa kampania reklamowa tej sieci. Wykorzystywane w niej reklamy przygotowała Wika Wojciechowska z Sugar Brand Creative.

 

Cytaty i aforyzmy w toruńskich tramwajach

Wydarzenia

Cytaty i aforyzmy, sentencje, złote myśli, maksymy i powiedzenia światowej sławy naukowców, pisarzy oraz poetów usłyszeć mogą pasażerowie toruńskiego MZK w ramach projektu "Sztuka w tramwaju". Kampania potrwa do 2 marca 2012 roku.

 

Biblioteka - miejsce bezpiecznego Internetu

Biblioteki

Wystartował nowy konkurs dla bibliotek publicznych organizowany w ramach kampanii „Biblioteka – miejsce bezpiecznego Internetu”. Konkurs ma na celu popularyzację zasad bezpiecznego korzystania z Internetu wśród młodych użytkowników bibliotek.

 

Z różnych stron o "Ręce Flauberta"

Dziennikarze Wirtualnej Polski dokonali podsumowania roku i stworzyli listę 100 najlepszych i najważniejszych książek 2011 roku. Wśród nich znalazła się "Ręka Flauberta" Renaty Lis.

 

Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!

To nowa kampania społeczna mająca na celu zachęcenie, szczególnie młodzieży, do czytania książek. "Sprawmy, by czytanie stało się modne i fajne!" - głoszą twórcy. Zadanie niełatwe, ale projekt jest pomysłowy.

 

Siedlecka, Izdebski,Bodnar, Kowalczyk: Nowela ustawy o informacji publicznej. Czyli (nie)smak polskiej demokracji (nie)obywatelskiej

Szanowni Państwo, …a jednak Prezydent RP podpisał. Kampania wyborcza z licytacją na obietnice oraz setki gadających głów nie mogą nam przesłonić spraw fundamentalnych.

 

Muzeum i galeria zmieniają ludzi w kampanii „Uwaga na Kulturę!”

Wydarzenia

W telewizji, prasie, internecie i na outdoorze ruszyła kampania „Uwaga na Kulturę! Ona naprawdę działa!”. Akcję na zlecenie Narodowego Instytutu Audiowizualnego przygotowały firmy Lowe GGK Warszawa i U2 Media.

 

Narodowy Instytut Audiowizualny: uwaga na kulturę!

Wydarzenia

Agencja Lowe GGK Warszawa odpowiada za strategię komunikacji i kreację kampanii promocyjnej Narodowego Instytutu Audiowizualnego.

 

Przeczytasz książkę, zjesz za darmo pizzę

Od początku kwietnia w miastach Polski północno-zachodniej Pizza Hut rozpoczyna kampanię edukacyjną „BOOK IT!”, która ma na celu zachęcić dzieci w wieku szkolnym do czytania książek. To odpowiedź na alarmująco niski poziom czytelnictwa w Polsce.

 

Wielkie Biografie” PWN wsparte kampanią reklamową (wideo)

Trwa telewizyjna kampania reklamowa serii „Wielkie Biografie” PWN. Akcję przygotowały firmy Upside i Macroscope OMD.

 

Z książką zawsze Ci do twarzy" - nowa akcja promująca czytelnictwo

W trosce o poprawę sytuacji w sferze czytelnictwa w Polsce – szczególnie wśród młodych ludzi, Empik inauguruje w dniu dzisiejszym akcję: „Tu czy tam, z książką zawsze Ci do twarzy”.

 

(Nie)umarli - nowa seria książek wsparta kampanią promocyjną!

„(NIE)UMARLI” - Nowa seria książek wsparta kampanią promocyjną! Losy romantycznych dusz pióra Eden Maguire.

 

Rusza kampania książki Bartoszewskiego "Pod prąd"

Go Culture rozpoczyna realizację kampanii „Pod prąd”. To międzypokoleniowa dyskusja, której początek dała premiera książki Władysława Bartoszewskiego pod tym samym tytułem.

 

Zwolnij, rozglądnij się wokół siebie - przeczytaj książkę!

W starym roku obiecałem Państwu artykuł, na temat jak przekonać majętnych Polaków - ludzi rodzimego biznesu, naszą polską klasę średnią, ale także wszystkich "zabieganych pracoholików - aby znaleźli chęć i czas na wizytę w księgarni, kupienie i przeczytanie choćby jednej książki.

 

Rrozstrzygnięto konkurs na najlepiej przeprowadzoną kampanię społeczną „Cała Polska czyta dzieciom” w roku szkolnym 2009/2010

Z przyjemnością informujemy o rozstrzygnięciu Konkursu na najlepiej przeprowadzoną kampanię społeczną „Cała Polska czyta dzieciom” w roku szkolnym 2009/2010, na który napłynęło blisko 200 sprawozdań z całego kraju.

 

Promocja Świąteczna 2010 - SIW ZNAK

Wydarzenia

Wydawnictwo ZNAK ogłosiło świąteczną kampanię reklamową. Kampania jest wielokanałowa, przewodnim hasłem jest „podaruj bliskim najlepsze książki .Niespotykana na rynku wydawniczym skala promocji".

 

Pierwsza kampania książki w grach

Wokół książek

AdAction zrealizował dla wydawnictwa W.A.B. kampanię promocyjną powieści "Lotnik" w grach komputerowych.

 

Reklama matematyki w telewizji

W telewizji 15 lutego, kosztem ok. 113 mln zł, ruszyła reklama matematyki - informuje "Rzeczpospolita".

 

Dzień bezpiecznego internetu 2010

Internet

Już po raz szósty 9 lutego, na całym świecie obchodzony będzie Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI). Zainauguruje go kampania medialna poświęcona ochronie prywatności w Internecie - "Think B4 U post!", czyli "Pomyśl, zanim wyślesz".

 

II wojna światowa w nowej kolekcji Edipresse

Wydawnictwa

31 sierpnia w sprzedaży pojawiła się nowa kolekcja książkowa wydawnictwa Edipresse - II Wojna Światowa. Kolekcja obejmuje 30 albumów z filmami - w każdej książce znajdą się najważniejsze fakty i ciekawostki z okresu II wojny światowej, a na każdej płycie filmy dokumentalne.  

 

"Wolność kultury, kultura wolności" w kampanii Gdańska

Wydarzenia

Pod hasłem "Wolność kultury, kultura wolności" przebiega outdoorowa kampania promująca Gdańsk jako Europejską Stolicę Kultury 2016. W akcji wykorzystywane są layouty przygotowane przez artystów związanych z tym miastem.

 
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.