fesstiwal słowa w piosence
--

iFührer bestsellerem?

Rynek zagraniczny [09.01.14]

Znany traktat Adolfa Hitlera niespodziewanie wyrósł na e-bookowy hit wydawniczy. Dziennikarz Chris Faraone twierdzi, że powodem wzrostu zainteresowania książką führera dwunastoletniej Rzeszy jest „iPadowa anonimowość”.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Faraone podaje, że e-wersja „Mein Kampf” została ściągnięta ponad 100 000 razy z darmowych zasobów sieci. Ponadto płatna wersja dzieła coraz lepiej sprzedaj się na iTunes, a na Amazon.com wzbija się na szczyt listy przebojów w dziale „propaganda i psychologia polityki”. Z kolei na brytyjskim Amazonie „Mein Kampf” zajmuje drugie miejsce listy bestsellerów w zakładce „nauka i polityka”.

Według Faraone'a czytelnicy korzystają z e-czytników, bo gdy drukowana „Mein Kampf” nieciekawie prezentowałaby się na półce w jadalni, to urządzenie zapewnia im dyskrecję i bezpieczeństwo. Z pewnością nie grozi nam powrót brunatnych koszul, gdyż „Mein Kampf” jest tak straszliwie nudna, że każdego wyleczy z nazizmu.



Adam Stohnij, źródło: theguardian.com

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.