fesstiwal słowa w piosence
--

Księgarnie internetowe wypierają tradycyjne

Księgarnie, Internet [02.10.14]

Sprzedaż w księgarniach internetowych rośnie. Czytelników skłaniają do zakupów w sieci niższe ceny i wygoda. Coraz częściej również kupujemy przez internet podręczniki.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

- W tym roku sprzedaż podręczników szkolnych w internecie zdecydowanie wzrosła, pomimo wprowadzenia darmowego podręcznika. U nas wzrost ten wyniósł ok. 60 proc. - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Mazia, właściciel księgarni internetowej Bonito.pl

W tym roku uczniowie klas pierwszych skorzystają z podręcznika przygotowanego i dystrybuowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. W związku z tym w Bonito.pl sprzedaż tzw. boksów, czyli kompletów książek do klas 1-3, zmalała o ok. jedną trzecią. Sprzedaż podręczników dla uczniów wyższych klas szkół podstawowych i klas gimnazjalnych jednak zdecydowanie wzrosła.

- Księgarnie internetowe są w stanie zaoferować lepsze cenowo oferty, a rodzice mogą kupić cały komplet podręczników do konkretnej klasy w jednym miejscu, stąd chętniej decydują się na zakup w księgarniach internetowych. Od kilku lat ten wzrost sprzedaży utrzymuje się na podobnym poziomie, rzędu kilkudziesięciu procent. W tym roku liczyliśmy nawet na stuprocentowy wzrost - mówi Wojciech Mazia.

Jego zdaniem nie tylko sprzedaż podręczników przenosi się do sieci. Dlatego na ten trend konieczna jest odpowiedź ze strony księgarni, szczególnie tych mniejszych.

- Rynek księgarski jest w Polsce w tej chwili ustabilizowany, znaczna część sprzedaży z roku na rok przenosi się jednak do internetu oraz do dużych księgarskich sieci i hipermarketów. Księgarnie stacjonarne zdecydowanie próbują wchodzić na rynek online. Nie kojarzę natomiast żadnej firmy, która z internetu przeniosłaby się do sprzedaży rzeczywistej - podkreśla właściciel księgarni internetowej Bonito.pl

Księgarnia co roku notuje kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży i dąży do zdobycia połowy rynku. Poza sezonem podręcznikowym największym powodzeniem cieszą się beletrystyka i książki dla dzieci. - Klienci kupują coraz mniej map i atlasów ze względu na ich digitalizację, dlatego ta kategoria książek notuje u nas spadek sprzedaży. Audiobooki sprzedają się zgodnie z trendem w naszej ogólnej sprzedaży, czyli również książek papierowych. Nie zauważyliśmy dużego wzrostu sprzedaży. Jest duża grupa osób, która nigdy nie przekona się do audiobooków, bo woli czytać tekst zamiast słuchać  - mówi Mazia

 

GLK. źródło: http://media2.pl

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.