fesstiwal słowa w piosence
--

Wyprawka 2015 - z bieżacego budżetu, nawet 700 zł - Wyniki badań PayBack Opinion Poll

Wydarzenia [22.08.15]

Od 301 do 700 zł – tyle, według tegorocznego badania PAYBACK Opinion Poll (POP), przeznaczy na zakupy szkolne 63% Polaków. Większość ankietowanych (90%) środki na wyprawkę weźmie z bieżącego budżetu domowego. Jak wynika z badania PAYBACK, wśród rodziców wzrasta świadomość nt. refundacji na podręczniki, oferowanej przez państwo.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll (POP), w 2015, podobnie jak w roku ubiegłym, ponad 60% Polaków wyda na wyprawkę szkolną dla jednego dziecka kwotę od 301 do 700 zł. 1/4 planuje przeznaczyć na ten cel nie więcej niż 300 zł, a 6% od 701 do 1200 zł. Według tegorocznego badania POP, połowa Polaków kupuje przybory szkolne tuż przed pierwszym dzwonkiem lub na początku września. Zakupy na ostatnią chwilę mogą tłumaczyć nieprzemyślane wydatki. 49% Polaków przyznaje, że choć starają się kupować jedynie niezbędne rzeczy, zdarza im się spontanicznie dorzucić coś do koszyka. 36% skompletowało połowę wyprawki w lipcu i na początku sierpnia. Prawie co piąty ankietowany (17%) posiada już niemal wszystkie potrzebne przybory.

 

Refundacja – ilu Polaków skorzysta?

Dla 65% badanych, koszt przyborów i podręczników wyniesie tyle samo lub mniej niż rok temu. 35% ankietowanych deklaruje, że początek roku szkolnego będzie dla nich oznaczał większe wydatki niż w 2014r. Środki na wyprawkę pochodzić będą głównie z bieżącego budżetu domowego (90%). 4% ankietowanych planuje skorzystać z kredytu.

Z roku na rok wśród rodziców wzrasta wiedza na temat refundacji wyprawki, o którą mogą się ubiegać. W dalszym ciągu jednak 32% nie zna zasad przyznawania takiego dofinansowania (47% 2014). Z refundacji planuje skorzystać 11% Polaków biorących udział w ankiecie PAYBACK.

Do szkoły: biegiem, marsz!

Po pomoce szkolne większość Polaków (42%) uda się do super- lub hipermarketów, 28% kupi je w szkole. Poza nowym plecakiem (45%), obuwiem i odzieżą szkolną (59%) oraz przyborami szkolnymi (76%), rodzice zamierzają kupić w tym roku urządzenie elektroniczne. Najczęściej będzie to laptop (15%) lub tablet (12%). W obu przypadkach to spadek o 11% w stosunku do ubiegłego roku.

W 2013 i 2014 roku popularny był zakup książek w Internecie. Jak wynika z ankiety POP, w tym roku po podręczniki niemal połowa ankietowanych Polaków uda się do księgarni (48%). Zakupy w sieci planuje zrobić 36% badanych. To spadek o 11% w stosunku do roku ubiegłego. 51% zapytanych przez PAYBACK rodziców planuje zakup wyłącznie nowych podręczników. 29% kupi w połowie książki nowe, a w połowie używane. Co 10 badany deklaruje, że w większości lub wyłącznie nabędzie egzemplarze z drugiej ręki.

PAYBACK Opinion Poll

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK metodą ankiety online, na grupie 611 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat, dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

PAYBACK Polska

PAYBACK to multipartnerski Program Bonusowy, którego uczestnicy mogą zbierać punkty podczas zakupów w wielu popularnych sklepach sprzedaży tradycyjnej oraz online. Dzięki specjalnym promocjom, ofertom oraz kuponom (również elektronicznym) posiadacze kart PAYBACK mogą szybko i łatwo zwiększyć stan konta punktowego. Zebrane punkty PAYBACK można wymienić na atrakcyjne nagrody, mile Miles & More, płacić za zakupy u wybranych partnerów lub przekazać je na program dożywiania dzieci Pajacyk.

W Polsce Program PAYBACK rozpoczął swoją działalność 16 września 2009 roku. Obecnie współpracuje z nim blisko 600 firm partnerskich oraz ponad 150 sklepów online. Korzyścią dla partnerów Programu jest bezpośrednia komunikacja z konsumentami za pomocą platformy marketingowej PAYBACK oraz pozyskanie lojalnych i zadowolonych klientów. W Polsce aktualnie liczba aktywnych kart PAYBACK to ponad siedem milionów. PAYBACK jest częścią Grupy American Express.

GLK. Informacja nadesłana

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.