fesstiwal słowa w piosence
--

Audioteka Chomika. Kolejny wydawca korzysta z potencjału marketingowego Chomikuj.pl

Księgarnie [02.12.13]

Rozpoczęły się już świąteczne handlowe żniwa. W Stanach Zjednoczonych trwa właśnie „czarny piątek” tradycyjnie rozpoczynający szał przedświątecznych zakupów. W Polsce uaktywniły się już wszystkie firmy telemarketingowe i rozsyłające reklamowy spam, nawet pirackie fora internetowe rozsyłają świąteczne reklamy kont premium.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

W wyścigu o oko i portfel klienta uczestniczą też wydawcy, którzy coraz bardziej pomysłowo reklamują swoje wydawnictwa. Reklamują zresztą nie tylko nowe publikacje, coraz częściej także nowe pomysły i sposoby dotarcia z dystrybuowanymi przez siebie dobrami do klienta.

Korzystają na tym oczywiście wszystkie media, w tym portale internetowe – reklama graficzna ma największy (według badań IAB Polska wynoszący 43%) udział w szacowanej na ponad 2 miliardy złotych rocznie wartości reklamy w Internecie. W takim okresie szczególnie oblegane są najbardziej popularne serwisy internetowe w tym nasz ulubiony.

W tym gorącym okresie dwoma bardzo ciekawymi kampaniami promocyjnymi wyróżniła się zajmująca się rozpowszechnianiem audiobooków spółka Audioteka.

Pierwsza kampania rozpoczęła się 21 listopada konferencją prasową i została szeroko nagłośniona w mediach. Projekt Audioteka+ to ciekawe połączenie audiobooka z książką elektroniczną, które według zapewnień Marcina Beme, prezesa Audioteki już niedługo dostępne będzie na większość platform mobilnych i obejmie większość dostępnych w serwisie audioteka.pl tytułów. Pomysł polega na umożliwieniu odbiorcy swobodnego wyboru sposobu zapoznawania się z tekstem – odsłuchiwanie audiobooka w każdej chwili może zamienić na lekturę książki na wyświetlaczu i odwrotnie. Partnerami akcji o chwytliwym tytule „treść zwyciężyła formę” został smartfonowy potentat Samsung oraz PlusGSM, który w świątecznej promocji oferuje abonentom 4 tytuły audiobooków+ gratis. Pomysł wydaje się świetny i Bookwach.pl z niecierpliwością czeka na konferencję podsumowującą projekt.

Druga kampania rozpoczęła się właśnie teraz, po cichu, a jej partnerem został znany prawie wszystkim w Polsce portal chomikuj.pl. Szczegóły umowy nie zostały podane na prasowym briefingu, nie poinformowano o akcji nawet na stronach internetowych partnerów. Ale nagle, w wewnętrznej wyszukiwarce chomikuj.pl, a także w oknie pobierania niektórych plików na chomikuj.pl pojawiły się reklamy o treści „oficjalne materiały najwyższej jakości! Kup”, takie jak na przykład te:


 

Reklamy przekierowują klikających na stronę sklepu internetowego Audioteki. Kierownictwo firmy liczy zapewne na to, że przynajmniej część z 6 milionów użytkowników odwiedzających co miesiąc Chomikuj.pl i zdecyduje się na zakup legalnej wersji utworu. A jeśli nawet nie kupi, to spopularyzuję stronę sklepu, co może przynieść wymierne korzyści w przyszłości. Pokusa duża, niedawno uległa jej księgarnia internetowa ksiazki.pl, chyba jednak z dość mizernym skutkiem. Co ciekawe, portal chomikuj.pl potraktowany został nie jak dystrybutor treści, do czego bardzo jego właściciele wydawców namawiają, ale jako medium reklamowe, umożliwiające kontakt z określoną grupą docelową bardzo potencjalnych klientów.

Zupełnie inną sprawą jest to, jak na porozumienie Audioteki z Chomikuj.pl zareagują wydawcy, którzy dysponują majątkowymi prawami do tłumaczeń utworów, wykorzystywanych przy przygotowaniu audiobooków. Może to obawa przed ich reakcją była przyczyna takiej dyskrecji? Mam nadzieję, że już w styczniu dowiemy się, czy warto było.

(KG)

Plagiat.pl - najskuteczniejszy system antyplagiatowy w polskim internecie www.plagiat.pl

 

GLK. Informacja nadesłana

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.