fesstiwal słowa w piosence
--

Ruch zainteresowany salonami Kolportera

Wydawnictwa [18.08.09]

Spółka rozważy zainwestowanie w sieć ok. 900 salonów prasowych konkurencyjnego Kolportera.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

- Rozważymy taką możliwość. Żadnej oferty w tej sprawie nie otrzymaliśmy, ale jesteśmy zainteresowani siecią salonów Kolportera. Takie przejęcie jest możliwe pod warunkiem uzyskania zgody UOKiK - mówi Rzeczpospolitej Bogdan Ścibut z zarządu Ruchu.


W piątek spółka należąca do największej konkurencji Ruchu: grupy Kolporter - Kolporter Sieci Handlowe, ogłosiła, że poszukuje inwestora dla swojej sieci ok. 900 salonów prasowych. Rozważa nawet sprzedaż całej sieci. Jak tłumaczył Rzeczpospolitej rzecznik Kolportera, grupa potrzebuje finansowania dla nowych inwestycji, a taka ścieżka została wybrana w związku z tym, co się dzieje teraz na rynku bankowym, gdzie trudno zdobyć finansowanie na nowe przedsięwzięcia.

Czy Kolporter bierze pod uwagę odsprzedanie swojej sieci największej konkurencji?

- Będziemy rozpatrywać oferty dotyczące saloników prasowych wyłącznie od takich inwestorów, którzy w ciągu kilku lat zagwarantują nam możliwość dostarczania prasy przez Kolportera do tej sieci. Jeśli Ruch spełni ten warunek, to oczywiście chętnie podejmiemy rozmowy - mówi Rzeczpospolitej Maciej Topolski, rzecznik grupy Kolporter.
- Gdyby tak się stało, byłby to przełom w stosunkach pomiędzy naszymi firmami. Model biznesowy, w którym Ruch zarządza detaliczną siecią sprzedaży, do której prasę dostarcza Kolporter SA, wydaje się nam bardzo ciekawy - dodaje.

Wycena sieci Kolportera jest utajniona. Według Bogdana Ścibuta stać Ruch na taką inwestycję. Między Ruchem a Kolporterem, dwoma największymi kolporterami na polskim rynku, od lat trwa ostra rywalizacja o udziały w rynku i liczbę obsługiwanych punktów. Według ostatnich danych Izby Wydawców Prasy (z lutego tego roku) Ruch zaopatrywał w prasę 30,4 tys. punktów, a Kolporter - 27,4 tys. punktów.

Firmy konkurują też na udziały w rynku dystrybucji prasy. Według danych IWP udział Ruchu w lutym wynosił 41,44 proc., a zajmującej się dystrybucją prasy spółki z grupy Kolportera - 40,85 proc.

Jak zapewnia rzecznik Kolportera, firma jest zainteresowana zarówno ofertami od inwestorów finansowych, jak fundusze inwestycyjne, jak i branżowych, czyli np. od firm zajmujących się handlem detalicznym.

www.mediarun.pl

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.