fesstiwal słowa w piosence
--

Merlin.pl stawia na dynamiczny rozwój logistyki

Księgarnie [10.04.15]

Już od 13 kwietnia, Merlin.pl będzie korzystał z nowego magazynu. Obiekt zlokalizowany w Łubnej pod Warszawą, jest niemal 3 razy większy niż dotychczasowy, lepiej przystosowany do realizacji rosnącej liczby zamówień.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Spółka finalizuje także prace nad wdrożeniem nowego systemu informatycznego, wspomagającego obsługę zaawansowanych procesów magazynowych.

 

 

 

Zgodnie z zapowiedziami, Merlin.pl finalizuje właśnie przeprowadzkę do nowego magazynu w Łubnej. Obiekt o powierzchni ponad 13 tys. m kw., usytuowany w ramach nowoczesnego centrum dystrybucyjnego w pobliżu Warszawy, został wynajęty od Panattoni Europe, dewelopera powierzchni przemysłowych.

- Przeprowadzka do większego obiektu była kwestią czasu, gdyż maksymalne możliwości ekspedycji paczek osiągnęliśmy już podczas ostatniego, rekordowego dla nas sezonu świątecznego. Ubiegły rok w Merlin.pl zamknęliśmy ze wzrostem niemal 30 proc. pod względem liczby wysyłanych paczek, a tendencja wzrostowa utrzymuje się również w pierwszym kwartale tego roku – mówi Tomasz Kowalski, prezes zarządu Merlin.pl. Już teraz jesteśmy przygotowani do realizacji rosnącej liczby zamówień, a za chwilę, m.in. dzięki lepszej wydajności pracy magazynu i wdrożeniu nowego systemu informatycznego, będziemy mogli pójść o krok dalej, wprowadzając m.in. jeszcze szybsze terminy wysyłki.

Jak zauważają przedstawiciele Panattoni, dynamiczny rozwój rynku e-commerce przekłada się ostatnio na rosnące inwestycje polskich e-sklepów w rozbudowę powierzchni magazynowych, a tym samym rozwój logistyki: - Szacuje się, że wartość polskiego rynku e-commerce w 2015 roku wyniesie 33 mld zł, a jako kraj jesteśmy jednym z najszybciej rosnących rynków sprzedaży internetowej w Europie. Z roku na rok, branża odnotowuje dwucyfrowy, procentowy wzrost obrotów, nie dziwi więc rosnące zainteresowanie tych firm większą, bardziej nowoczesną powierzchnią magazynową – mówi Marek Dobrzycki z Panattoni Europe.

W przypadku Merlin.pl, przeprowadzka do nowoczesnego obiektu jest pierwszym etapem optymalizacji logistyki i zwiększenia wydajności pracy magazynu. Aktualnie, spółka prowadzi również zaawansowane prace nad wdrożeniem systemu WMS, który pozwoli w pełni wykorzystać możliwości nowego obiektu w Łubnej, w szczególności w szczytowych sezonach zakupowych, gdy liczba transakcji wzrasta nawet kilkakrotnie: - Nowy magazyn i nowy system informatyczny to optymalizacja całego procesu logistyki w Merlin.pl. To lepsze wykorzystanie przestrzeni magazynowej i minimalizacja okresu magazynowania towaru, ale i rozbudowa strefy wysyłki, co wiąże się z większą ilością stanowisk do kompletacji paczek. Będziemy w stanie przyspieszyć proces realizacji zamówienia, a jednocześnie zadbać o bardziej skrupulatną weryfikację towaru zarówno po przybyciu do magazynu, jak i w trakcie szykowania paczki – dodaje Marcin Zduńczyk, dyrektor marketingu i sprzedaży w Merlin.pl.

Rosnąca liczba zamówień w Merlin.pl, to również efekt intensywnego rozwoju ogólnopolskiej sieci punktów odbioru. Na przestrzeni ostatniego roku, liczba stref Merlin.pl oferujących własny odbiór paczek, wzrosła aż czterokrotnie. – W pierwszej fazie rozwoju sieci, postawiliśmy na inwestycje w dynamiczną ekspansję, co przyczyniło się do szybkiego wzrostu popularności tej formy odbioru. Według stanu na koniec roku, więcej niż co druga paczka była kierowana do odbioru własnego – mówi Tomasz Kowalski, prezes Merlin.pl.

Kolejny etap rozwoju sieci, to wzmocnienie współpracy z partnerami zewnętrznymi i optymalizacja tej formy odbioru w oparciu o już istniejące lokalizacje, np. w sieci salonów Kolporter.

**

Merlin.pl należy do czołówki polskiej branży e-commerce, jest jednym z najdłużej istniejących sklepów internetowych. Swoją działalność rozpoczął w 1999 roku jako księgarnia, jednak w ciągu kolejnych lat znacząco rozszerzył asortyment m.in. o kosmetyki, zabawki, elektronikę, odzież czy artykuły sportowe oferując już ponad pół miliona produktów i 500 punktów odbioru stacjonarnego.

Więcej informacji udziela:


Daria Duszyńska

e-mail: daria.duszynska@merlin.pl

tel. 61 628 62 29

tel. kom. 887 450 051



GLK. Informacja nadesłana

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.