fesstiwal słowa w piosence
--

6 sposobów na wypromowanie swojego e-booka

[26.09.13]

Po napisaniu książki wielu pisarzom wydaje się, że mogą spocząć na laurach i zacząć zbierać zachwycone opinie czytelników. Nic bardziej mylnego. Właśnie wtedy zaczyna się najważniejszy etap pracy - promocja. Jeśli wydajecie e-booka, to tym bardziej musicie się starać, aby zostać zauważonymi. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Aby Wasza książka dotarła do jak największej ilości osób, będziecie potrzebowali sporo cierpliwości, konkretnego planu i kreatywnych pomysłów. Siedem przykładowych macie przed sobą:

1. Poskładaj swój wirtualny domek

Zanim zaczniesz promocję swojej książki, załóż stronę internetową, bloga i strony na Facebooku i Tweeterze (a także na kilku innych społecznościach jeśli masz na tyle czasu i energii). Poświęć trochę czasu każdego dnia, żeby nawiązać kontakt z ludźmi w sieci.

2. Blog

Blogowanie zajmuje wiele czasu i Fauzia Burke z Huffington Post przyznaje, że często klienci pytają ją, czemu mieliby prowadzić blogi. Jej zdaniem dzięki temu masz szansę zwiększyć ruch na swojej stronie. W ten sposób czytelnicy mogą przekonać się, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie albo że to, co piszesz jest ciekawe czy zabawne. Przezwyciężasz w ten sposób obawy potencjalnego nabywcy książki przed kupowaniem kota w worku. Brzmi to może trochę jak z poradnika "Jak osiągnąć sukces i zawojować świat w 5 dni", ale Fauzia Burke zapewnia, że przez całe swoje profesjonalne życie zajmuje się promowaniem książek. 

3. Recenzje to podstawa

Żeby zapewnić sobie recenzje, musisz zarówno do mediów tradycyjnych, jak i internetowych przesłać egzemplarze recenzenckie. W przypadku e-booka mogłyby to być PDFy, ale nie jest to bezpieczny sposób. Warto postarać się o lepiej zabezpieczone formaty.

4. Rozdawanie

Dobrym sposobem na zainteresowanie czytelników może być przygotowania materiałów, które będziesz rozdawać za darmo. To może być fragment książki, opinie o niej, zabawny quiz - w zależności od tego, jaką książkę promujesz. Pokazujesz dzięki temu, jaką wartość ma twój e-book i gwarantujesz czytelnikom, że nie kupują kota w worku.

 

5. Tworzenie szumu

Spraw, żeby wokół twojego e-booka mówiło się w sieciach społecznościowych.Tworzenie swojej marki, zwiększanie zaangażowania i efektywne działania na Facebooku, Twitterze czy LinkedIn będą ważnymi aspektami promocji twojego e-booka. Kilka tygodni przed premierą książki opowiedz o tym, co jest w niej wyjątkowe, daj znać ludziom, że planujesz np. imprezę z okazji ukazania się e-booka gdzie będzie coś specjalnego: prezenty, podpisane kopie etc. Postaraj się, aby zbudować atmosferę oczekiwania.

6. Nakręć filmik

Ludzie kochają YouTube. I lubią wiedzieć, kim są autorzy książek, które czytają. Nakręć krótki filmik o tym, jak twój e-book może pomóc innym. Opowiedz o tym, gdzie można przeczytać darmowe fragmenty, a na końcu umieść link do e-booka. Podziel się filmikiem w portalach społecznościowych

Promocja książek w dzisiejszych czasach nie jest prostym zadaniem. Potrzeba do tego czasu, doświadczenia, kreatywności i cierpliwości. Fauzia Burke mówi swoim klientom, że planowanie promocji powinno zająć im tyle samo czasu, co pisanie książki. Nie wszystkie pomysły muszą się sprawdzić w twoim przypadku i nie wszystkie będą generowały sprzedaż, ale jeśli będziesz trzymać się długoterminowej strategii, zbudujesz relacje ze swoimi czytelnikami, co jest ważniejsze niż cokolwiek innego.

AG, Fauzia Burke (www.huffingtonpost.com)

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.