fesstiwal słowa w piosence
--

"A Ty do czego używasz książek?" - startuje kampania społeczna pod tym hasłem

Księgarnie [19.04.13]

· 60% dorosłych Polaków nie czyta książek! · W Polsce jest tylko 11% rzeczywistych czytelników (czytają min. 7 książek w ciągu roku)! · Codziennie czyta 8% nastolatków! · Tylko 32% seniorów deklaruje, że czyta! Wyniki ostatnich badań czytelnictwa w Polsce są zatrważające i alarmujące…

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

W reakcji na te statystyki i z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Książki, Empik jako firma zatroskana o losy książki i o jej kondycję w naszym kraju, uruchomiła akcję społeczną, w której prowokuje do reakcji. „Poprzez nieco przerysowane pokazanie książek jako nieznaczących przedmiotów, w rolach dla nich deprecjonujących, urągających ich rzeczywistemu przeznaczeniu, chcemy wstrząsnąć odbiorcami i zawstydzić nieczytających” - podkreśla Monika Marianowicz - podkreśla Monika Marianowicz - Menadżer ds.PR i Eventów w Empiku.

I dodaje: „Potrzebna jest refleksja, rozmowy różnych środowisk, wydawców, dystrybutorów, detalistów, instytucji, którym dobro książki leży na sercu i opracowanie oraz wdrożenie planu naprawy stanu czytelnictwa. Dotychczasowe akcje, które mówiły, że książki są fajne, pokazywały jak wspaniałą rozrywką i przyjemnością jest czytanie i zachęcające w sposób pozytywny do częstszego sięgania po lekturę – okazują się niestety nieskuteczne, dlatego postanowiliśmy mówić o problemie w sposób bardziej zdecydowany”.



W salonach Empik pojawiły się plakaty i inne materiały drukowane z hasłem:
„A Ty do czego używasz książek?” (występują w czterech wersjach a każda odnosi się do innych wskaźników dot. czytelnictwa w 2012 roku).

Projekty powstały przy współpracy z artystą grafikiem Grzegorzem Sikorą, autorem bloga piktografiki.com, laureatem Konkursu na Bloga Roku 2011.
16 kwietnia na stacji metra Centrum wystartuje 2-tygodniowa ekspozycja wielkoformatowych naklejek „A Ty do czego używasz książek?”. „Wybór miejsca nie jest przypadkowy. Mamy nadzieję, że tysiące Warszawiaków, którzy codziennie korzystają z metra i kluczowej stacji na trasie, ‘zatrzymają się’ na chwilę, odpowiedzą sobie na pytanie jaką rolę pełnią książki w ich życiu i zaczną rozmawiać w swoim otoczeniu o problemie niskiego czytelnictwa” – mówi Monika Marianowicz.

Z okazji Światowego Dnia Książki Empik zaplanował również inne aktywności w przestrzeni miejskiej z książką w roli głównej (mural na warszawskim Powiślu, „ubranie” parteru Juniora w książki, dzięki czemu Empik zamieni się w gigantyczną półkę!) a także mnóstwo wydarzeń, happeningów, promocji i spotkań z autorami w kilku miastach.


Szczegóły już wkrótce a plan wydarzeń na bieżąco na: www.facebook.com/empikcom

GLK. Informacja nadesłana

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.