fesstiwal słowa w piosence
--

Apel wydawców do Zarządu EMPiKu

Wydawnictwa [16.01.11]

W dn. 7.01.2011r. wydawcy otrzymali z EMPiKu nowy cennik usług promocyjnych, który oznacza 15-20% podwyżkę. Polska Izba Książki uważa, że wprowadzenie tak dużych podwyżek w momencie tak trudnym dla rynku książek w Polsce stanie się przyczyną jego dalszego osłabienia.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Promocja za kwotę 20 000 zł (cena podstawowa bez rabatów) zakłada
zatowarowanie na poziomie min. 3000 egz., jednakże wszyscy są świadomi
obowiązującego prawa do zwrotów niesprzedanych książek. Należy zatem uznać, iż sprzedaż w okresie promocyjnym i parę tygodni po nim w ilości 1000 egz. stanowi już niezły wynik. Można wówczas wyliczyć, iż promocja kosztuje 20 zł od egzemplarza książki, co po uwzględnieniu rabatów handlowych oraz bonusów wstecznych może oznaczać, iż wydawca nie otrzyma zwrotu zaangażowanego kapitału - szczególnie, że zatowarowanie na poziomie 3 tys. egz wymusza większe nakłady, a tylko w nielicznych przypadkach zaowocuje zwiększoną sprzedażą, przeważnie jednak przełoży się na wyższy poziom zwrotów. Dobra sprzedaż książek w salonach EMPIK-u powinna być wspólnym interesem obu stron i trudno nam się zgodzić z obciążaniem tak dużymi kosztami promocyjnymi jedynie wydawców.

Już cennik obowiązujący w 2010 roku był dla wydawcy na granicy opłacalności, a po obecnych podwyżkach ten sposób promocji traci zupełnie uzasadnienie ekonomiczne.

 

Apelujemy do Zarządu EPMIK-u o wycofanie sie z tak drastycznych podwyżek.

Jednocześnie zwracamy się do wszystkich wydawców i dystrybutorów
współpracujących z EMPiKiem o zbiorowe oprotestowanie nowego cennika
promocyjnego.

W imieniu wydawców

Polska Izba Książki
ul. Oleandrów 8
Warszawa

GLK. Informacja nadesłana

12.01.11 13:19
/
włodek
A po co apelować, niech wszyscy Wydawcy wycofają swoje książki z EMPiK- u i sprawa sama się wyjaśni za kilka miesięcy. Albo EMPiK zejdzie z swoich żądań albo będzie miał dużo wolnego miejsca i niech się z tym buja. Są jeszcze inne księgarnie i hurtownie. Najwyższy czas pokazać złodziejom, że kraść można do pewnego momentu.
14.01.11 13:49
/
M
To początek, zaraz zrobią to samo z E-bookami i książkami w sieci, po przejęciu Merlina i Virtualo, zajmą oba rynki, ostatnio przypadkiem trafiłem na stronę Egmontu i zdziwił mnie przycisk, zamiast dodaj do koszyka kup w merlinie...Wydawcy sami pchają się w ich ramiona, zamiast budować "drugą nogę" na detalu, to ustępują empikowi, a księgarniom niezrzeszonym dają słabe warunki zamiast je wzmacniać ... To jak piłowanie gałęzi na której się siedzi, ale wkońcu mamy wolnośc gospodarczą, więc niech przestaną narzekać.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.