fesstiwal słowa w piosence
--

Odpowiedź EMPiK-u nowy cennik sieci

Księgarnie [15.01.11]

W ślad za apelem Wydawców współpracujących z EMPiK-iem, dotyczącego podniesienia przez sieć opłat za różnego rodzaju usługi, promocje -publikujemy odpowiedź.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Piotr Marciszuk - Prezes Polskiej Izby Książki
Aldona Zawadzka - Wiceprezes Polskiej Izby Książki

Szanowni Państwo,
Odnosząc się do apelu wydawców do Zarządu Empiku przesłanego drogą mailową w dniu 11 stycznia do wszystkich członków Polskiej Izby Książki, informujemy, że odbieramy to jako manipulację, przedstawianie niepełnych danych i to w kontekście, który przez władze PiK został autorytarnie uznany
za jedyny słuszny. Z przykrością stwierdzamy, że po raz kolejny Polska Izba Książki, której Empik jest członkiem, publikuje komunikaty o Empiku bez jakiejkolwiek próby kontaktu z nami i weryfikacji informacji w nich zawartych.

Wyjaśniamy, że zmiany w cenniku promocyjnym są konsekwencją zmian organizacyjnych w pracy centrali Empiku. Nowy cennik promocyjny przewiduje zarówno obniżki opłat o 25 %, jak i podwyżki o 25%. Wynika to z przejścia z modelu współpracy z każdym z wydawców/dostawców na tzw.category
management, czyli system pracy na kategoriach tematycznych (grupach asortymentowych).
Podstawowa zmiana w nowym cenniku promocyjnym dotyczy dywersyfikacji opłat za promocję według rodzaju asortymentu. Dotychczas wszystkie promocje w sieci Empik - niezależnie od grupy tematycznej - podlegały takiej samej opłacie. Na wniosek wydawców i dostawców, którzy sygnalizowali nam, że
jednolity cennik dla książek o różnym potencjale sprzedażowym i o różnych poziomach cenowych nie zaspokaja ich potrzeb, zróżnicowaliśmy w nowym cenniku opłaty za akcje promocyjne zgodnie z naszym nowym drzewem asortymentowym. Grupy tematyczne o strategicznym dla nas znaczeniu i dużym
potencjale - np. książka dziecięca, audiobooki, promowane w „Tomie Kultury” w ubiegłym roku, podlegały takiej samej opłacie jak reszta asortymentu – czyli 16 000 zł. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu na zróżnicowanie oferty promocyjnej i starając się zachęcić wydawców do inwestycji w nowe, dynamicznie rozwijające się segmenty, w tym roku obniżyliśmy ceny dla w/w przykładowych grup asortymentowych do 12 000 zł.

Aktualnie:
- 11 z naszych grup asortymentowych podlega opłatom niższym o 25% (z 16 000 na 12 000 zł),
- kolejne 6 grup – niższym o 6,5% (z 16 000 na 15 000 zł).
Wzrost kosztów promocji dotyczy tylko:
- 4 grup asortymentowych - o 12,5% (18 000 zł),
- jednej grupy asortymentowej - o 25% (do 20 000zł ).
Jednocześnie pragniemy podkreślić, że decyzje o przyjęciu tytułu do promocji są podejmowane wspólnie z wydawcami i są one wypadkową polityki promocyjnej ustalanej często na dłuższe okresy: kwartał, półrocze lub nawet cały rok, tak aby zapewnić optymalne wykorzystanie budżetu promocyjnego.

Oferujemy różne formy promocji (prezentacja tytułu w „Tomie Kultury” to tylko jeden z elementów). Oprócz standardowych akcji promocyjnych ujętych w cenniku, już w 2010 roku przeprowadziliśmy wiele tematycznych kampanii promocyjnych (sezonowych lub okazjonalnych) i takie działania będziemy
kontynuować w bieżącym roku. Co warte podkreślenia - opłaty za nie są znacznie niższe niż standardowe - i tu znów nasze wyjście naprzeciw oczekiwaniom wydawców.

Odnosząc się do poziomu zatowarowania promowanych tytułów, pragniemy podkreślić, że podwyższenie minimalnej alokacji z 1800 na 3000 egzemplarzy dotyczy tylko jednej grupy asortymentowej – literatury.
Ta zmiana została wprowadzona na wniosek samych wydawców, którzy zwracali uwagę, że przy intensywnym rozwoju naszej sieci i wzroście ilości salonów (stan na 30.12.2010 – 166 sklepów),
gwarantowana ilość na pierwsze zamówienie promocyjne również powinna być wyższa. Wysokość pierwszego zatowarowania jest także konsultowana z wydawcą. Wysokość alokacji promocyjnej dla pozostałych grup asortymentowych została dostosowana do ich potencjału sprzedaży (dla 11 grup asortymentowych jest np. niższa niż wcześniej - 1 500 egz).
Jeszcze raz apelujemy do władz Polskiej Izby Książki o niepublikowanie niezweryfikowanych informacji podanych w sposób wybiórczy, bez przedstawienia pełnego kontekstu zagadnienia. Mamy prawo (nie
tylko ze względu na członkostwo w PiK) do przedstawiania informacji dotyczących polityki naszej firmy – rzetelnie i w zgodzie z faktami.

                                                                                                Z poważaniem
                                                                                                Aleksandra Paruch
                                                                                                Head of Book Dept.
                                                                                                Empik Sp.z o.o.

GLK. Inforemacja nadesłana

13.01.11 10:14
/
włodek
Tylko jedno nasuwa mi się na myśl i było to przerabiane w latach sześćdziesiątych, a brzmiało mniej więcej tak:

Drodzy Towarzysze i Towarzyszki. Ludu pracujący... Nie jest prawdą, że Partia podniosła cenę żywności średnio o 20%. Bo w tym samym czasie, nasza Partia postanowiła obniżyć cenę lokomotyw o 50% i całą jej produkcję sprzedać naszemu dobroczyńcy, bratniemu Narodowi Radzieckiemu. Jak więc widać średnia podwyższa wynosi minus... powtarzam... minus 25 %. Możemy więc śmiało powiedzieć, że nie tylko cena średnia została obniżona, to jeszcze komfort życia ludzi pracy uległ polepszeniu....
To mówię ja, was towarzysz Wiesław.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.