fesstiwal słowa w piosence
--

Co dalej z "promocją" na empik.com? UOKiK radzi klientom

[25.05.11]

Zaskakująca "promocja", a potem tłumaczenia, że to tylko błąd systemu. Klienci, którzy w ciągu kilku nocnych godzin kupili na empik.com droższe produkty za 49,99 zł, muszą się liczyć z tym, że ich zamówienia nie będą zrealizowane. UOKiK radzi: "Każdy, kto czuje się pokrzywdzony może złożyć zawiadomienie"

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Alert24 informował wczoraj o "okazjonalnych" cenach produktów dostępnych na empik.com. Od północy do ok. godz. 7.30 cały asortyment sklepu internetowego można było kupić po zaniżonych cenach, w tym np. konsolę Nintendo, która była tańsza o 1000 zł. Większość towarów wyceniono na 49,99 zł, pozostała była jeszcze tańsza. Rzecznik sieci Empik powiedziała, że firma nie będzie realizować tych zamówień.

Ta deklaracja została bardzo szeroko skomentowana na wielu forach internetowych.
- Ciekawa sprawa. Wie ktoś, jak to wygląda od strony prawnej. Pewnie Empik ma jakieś zabezpieczenia w regulaminie na wypadek takich sytuacji - zastanawia się "soultimer" na forum polygamia.pl.
- Jest coś takiego jak prawo konsumenta. Empik złamał to prawo. Powinien sprzedać te zamówienia po 49 zł za sztukę - przesądza inny czytelnik. Powstała także specjalna strona na Facebooku, na której klienci sieci wyrażają swoje oburzenie decyzją spółki.

Empik: "Nie mamy nic więcej do dodania"

Próbowaliśmy dowiedzieć się od rzecznik prasowej Empiku, czy wczorajsza deklaracja jest ostatecznym stanowiskiem spółki w tej sprawie. Spytaliśmy również o szczegóły, dotyczące awarii. Zastanawialiśmy się także, ilu osobom udało się złożyć "promocyjne" zamówienie.
- Poniższe pytania dotykają spraw objętych tak tajemnicą handlową, jak i tajemnicą przedsiębiorstwa, w związku z tym nie będziemy na nie odpowiadać. Wszystko, co mieliśmy do powiedzenia w tej sprawie, było zawarte we wczorajszym oświadczeniu. Nie mamy nic więcej do dodania - odpowiedziała Monika Marianowicz, rzecznik sieci Empik.

Urząd rozpatrzy skargi

- Każdy kto uważa, że przedsiębiorca stosuje niezgodne z prawem praktyki rynkowe może złożyć do UOKiK zawiadomienie - mówi Ernest Kraszewski z biura prasowego urzędu. Szczegółowe informacje o składaniu skargi można uzyskać na stronie urzędu.

- Zgodnie z przepisami każdy przedsiębiorca ma obowiązek przekazywania konsumentom pełnej, rzetelnej i prawdziwej informacji na temat oferowanych przez siebie towarów lub usług. Dotyczy to także ceny. Jednak, aby ustalić, czy postępowanie danego przedsiębiorcy jest niezgodne z prawem należy dokładnie to zbadać, co jest możliwe jedynie w toku postępowania UOKiK - mówi Kraszewski.

Klienci mogą liczyć na pomoc rzeczników konsumentów

Zawiadomienie urzędu jest tylko jednym ze sposobów rozstrzygnięcia sporu z przedsiębiorcą. - Można także skierować wniosek do sądu polubownego przy Inspekcji Handlowej. Zaletami takiego rozwiązania są uproszczone procedury, krótkie terminy i niskie opłaty, ale przedsiębiorca musi wyrazić zgodę na rozprawę. Swoich praw możemy dochodzić także przed sądem powszechnym. - wyjaśnia Kraszewski.

- W przypadku każdego sporu z przedsiębiorcą możemy liczyć na bezpłatną pomoc powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów.

GLK. źródło: gazeta.pl

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.