fesstiwal słowa w piosence
--

Używane gry, tanie ciuchy elementem nowej strategii Empiku

Księgarnie [29.08.11]

Tylko w ubiegłym tygodniu grupa Empik Media & Fashion kupiła dwa wydawnictwa - W.A.B. oraz Wilgę - sprzedała sklepy Mango. To element nowej strategii

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Powiedzieć o grupie Empik Media & Fashion, że jest drapieżna, to mało. - Mordują nas - oskarżają ich kontrahenci. - Narzucają chore warunki płatności. Zdzierają skórę - narzekają. I zaraz dodają: - Ale wypadnięcie z ich sieci sprzedaży to samobójstwo.

EM&F to 743 sklepy i punkty usługowe w kraju i za granicą. Jako jednej z nielicznych spółek związanych z Polską - obok Inglota i LPP - udało się im rozwinąć działalność za granicą. Ma np. 115 placówek w Rosji i prawie 50 sklepów z zabawkami dla dzieci w Niemczech. Grupa specjalizuje się w sprzedaży książek, muzyki, kosmetyków, ubrań, zabawek dla dzieci, ma też szkoły języków obcych. Jednak takie wydatki w czasach spowolnienia gospodarczego (pozą nauka języków) konsumenci tną w pierwszej kolejności. W czwartek EM&F dał do zrozumienia, że będą pieniądze wydawać raczej ostrożnie. I to założenie widać w nowej strategii na lata 2011-15.

Książki. EM&F trzema transakcjami zbudował dużą grupę wydawniczą. W maju za 7 mln zł kupił 70 proc. udziałów w wydawnictwie Buchmann (albumy i poradniki). We wtorek za 11 mln zł kupił 87,5 proc. udziałów w znanym wydawnictwie W.A.B. (wydaje m.in. kryminały Henninga Mankella czy Aleksandry Marininy). A w środę za 7,2 mln zł nabył pakiet 80 proc. akcji w wydawnictwie Wilga specjalizującym się w literaturze dla dzieci. Przychody z działalności wydawniczej (książki, gry, muzyka) mają w tym roku wynieść ok. 146 mln zł (z czego książki to ok. 50 mln zł). W 2015 r. ma to być już 265 mln zł (w tym książki papierowe i cyfrowe - ok. 115 mln zł). - Empik ma strasznie dużo pieniędzy i bardzo silną pozycję na rynku - uważa Kuba Frołow z Biblioteki Analiz. - Teraz będzie ona jeszcze silniejsza. Winić siebie mogą za to tylko wydawcy. Przez Empik przechodzi już 60 proc. sprzedaży niektórych z nich. Z lenistwa i wygody uzależnili się od jednej sieci, nie dając szansy innym sklepom.

ciąg dalszy tutaj

P.B., źródło: wyborcza.biz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.