fesstiwal słowa w piosence
--

Miliony strat, wstrzymanie sprzedaży i zwolnienia w polskim e-sklepie

Księgarnie, Internet [09.12.15]

Jak już pisaliśmy mimo gorącego okresu przedświątecznego, jeden z najstarszych sklepów internetowych w Polsce Merlin.pl wstrzymał sprzedaż.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

 

 

Na swojej stronie firma wyświetla komunikat o braku możliwości zrobienia zakupów. Część zamówień została anulowana. Osoby, które opłaciły zamówienia otrzymają specjalne bony – zapewnia firma. Nie jest znany dokładny termin wznowienia działalności sklepu.

 

„Z pewnością zauważyliście, że dodawanie produktów do koszyka nie jest możliwe, a zamówienia zostały anulowane. Ma to związek ze zmianą podmiotu prowadzącego sprzedaż pod marką merlin.pl” – poinformował sklep na swoim facebookowym profilu.

„Już wkrótce merlin.pl pojawi się w nowej odsłonie, z szerokim asortymentem, na wygodniejszej w obsłudze platformie” – czytamy w oświadczeniu firmy.

Co z opłaconymi zamówieniami, które nie zostały zrealizowane?

Klienci, których opłacone zamówienia nie zostały zrealizowane, otrzymają bon o wartości 120% złożonego zamówienia, który będzie można zrealizować w Merlin.pl po ponownym uruchomieniu sprzedaży.

„Przepraszamy za utrudnienia, robimy wszystko żeby wrócić w nowej, lepszej wersji” – zapewniają przedstawiciele firmy.

 

104 osoby do zwolnienia 

Dodatkowo Merlin poinformował o planowanych zwolnieniach grupowych. Do 31 stycznia w poznańskiej spółce pracę zakończy 104 pracowników. Przyczyną zwolnień jest reorganizacja spółki i ograniczanie kosztów działalności. O swoich planach Merlin powiadomił właściwe Powiatowe Urzędy Pracy. Zarząd spółki rozpoczął informowanie pracowników o planowanym wypowiedzeniu umów o pracę w ramach zwolnienia grupowego.

W opinii zarządu spółki – dalsze zatrudnianie pracowników firmy na obecnym poziomie jest „niecelowe”. Firma poinformowała, że chce zatrudniać tylko tych pracowników, których zadaniem będzie zapewnienie funkcjonowania sklepu Merlin.pl w minimalnym zakresie, m.in. reprezentacji wobec osób trzecich czy obsługi księgowej i kadrowo-płacowej.

Swoje działania Merlin.pl tłumaczy koniecznością ograniczania kosztów działalności i realizacją nowych działań wynikających z faktu zawarcia umowy ze spółką Topmall – polską firmą e-commerce.

Maciej Szturemski, prezes spółki Czerwona Torebka, która jest właścicielem Merlin.pl – przyznał, że jego firma prowadziła rozmowy na temat rewitalizacji serwisu z różnymi podmiotami, ale tylko Topmall był w stanie spełnić wszystkie warunki umowy.

Pod koniec listopada obie spółki podpisały umowę o współpracy handlowej, która zakłada dzierżawę znaku towarowego oraz domeny internetowej Merlin.pl. Zarząd Topmall zadeklarował, że chce „wyprowadzić markę Merlin.pl na prostą” oraz odbudowywać zaufanie klientów i dostawców.

Problemy z dostawcami 

To właśnie z kontrahentami Merlin.pl od kilku miesięcy ma duże problemy. Jako pierwsze w poznańskim sądzie wnioski o ogłoszenie upadłości z likwidacją majątku złożyły firmy Burda Publishing, VOL Solutions oraz TM Toys. Ostatniej z firm – Merlin.pl jest winny około 300 tys. zł. Łącznie w listopadzie popularny sklep internetowy zalegał z ponad 200 fakturami pochodzącymi od 21 dostawców.

18 i 25 listopada do Sądu Rejonowego Poznań – Stare Miasto wpłynęły kolejne wnioski od kontrahentów Merlina. Spółka Herlitz oraz firma Perfect Eye Optic Żanna Nowak, złożyły wnioski o upadłość obejmującą likwidację majątku Merlin.pl.

Wcześniej inne postępowanie zostało umorzone.

Od 2013 roku Merlin należy do Grupy Czerwona Torebka. Spółka w pierwszym półroczu 2015 r. wykazała około 15 mln zł strat ze sprzedaży.

GLK. źródło: http://mediarun.com

12.12.15 11:26
/
Wieslaw
To wszytko dlatego, ze nie wzięli mojej książki do sprzedaży. A przecież wielokrotnie pisałem.
16.12.15 10:32
/
K>
To chyba kontrahenci mają problem z Merlinem - a nie odwrotnie. Zresztą nie ma czego żałować - sprzedawali podęczniki prawie po cenie hurtowej - skutecznie psując rynek.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.