fesstiwal słowa w piosence
--

Konkurs Izby Wydawców Prasy na Prasową Okłądkę Roku GrandFront 2015

Wydarzenia [16.02.16]

Rusza XIV edycja Konkursu GrandFront o miano najlepszej polskiej okładki prasowej zeszłego roku.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

15. lutego startuje XIV edycja Konkurs Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2015. Po raz kolejny w szranki staną najciekawsze okładki i strony tytułowe gazet, a także ich wydania elektroniczne. Nagroda główna, statuetka GrandFront, trafi w ręce twórców najlepszej okładki opublikowanej w Polsce w 2015 roku.

Izba Wydawców Prasy do udziału w Konkursie zaprasza wydawców, redaktorów gazet i czasopism, a także  twórców grafiki prasowej. Nagroda GrandFront przyznana zostanie najlepszej stronie tytułowej opublikowanej w zeszłym roku w polskiej prasie. Laureatów wytypuje Jury złożone z uznanych twórców grafiki prasowej. W Konkursie rywalizować mogą też elektroniczne wydania gazet i czasopism oraz publikacje przeznaczone na urządzenia mobilne. Zwycięzcy poszczególnych kategorii tematycznych zostaną uhonorowani nagrodami ArtFront. Jak co roku Jury będzie miało również możliwość przyznania Nagrody Specjalnej za szczególne osiągnięcia artystyczne i edytorskie, które w innowacyjny oraz kreatywny sposób łączą ideę, tekst i rozwiązania graficzne.

 

Bardzo się cieszę mogąc ogłosić rozpoczęcie kolejnej edycji Konkursu GrandFront. Zmiany zachodzące na polskim rynku prasowym są bardzo dynamiczne i Izba Wydawców Prasy stara się aktywnie wychodzić im naprzeciw. W tym roku wprowadziliśmy sporo zmian w Konkursie, miedzy innymi modyfikując kategorie w których można zgłaszać okładki czy aplikacje internetowe, a także uzupełniając grono Jury o kolejnych ekspertów w zakresie projektowanie grafiki prasowej. Mamy nadzieję, że dzięki temu Konkurs jeszcze lepiej będzie w stanie pokazać to, co w polskiej prasie jest najlepsze” powiedział Wiesław Podkański, Prezes Izby Wydawców Prasy i Przewodniczący Jury Konkursu.  

 

W Konkursie uczestniczyć mogą wszystkie zarejestrowane (posiadające nr ISSN) tytuły prasy drukowanej, które, zgodnie z datą wydawniczą, ukazały się w 2015 roku. Wydania elektroniczne zgłaszać mogą redakcje, których aplikacje obecne były na rynku w 2015 roku i posiadają numer ISSN lub są stroną wydania drukowanego. Zgłoszeń należy dokonywać przez interaktywny formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.grandfront.pl. Termin zgłaszania prac konkursowych upływa 4. marca 2016 roku. Udział w Konkursie jest bezpłatny.

 

Rozstrzygnięcie Konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi w maju 2016 roku, podczas uroczystej Gali w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

 

Prace do Konkursu można zgłaszać w dziewięciu kategoriach dla prasy drukowanej oraz trzech dla wydań elektronicznych:

 

·        dzienniki,

·        gazety lokalne (o zasięgu poniżej województwa).

·        polityka i ekonomia,

·        lifestyle,

·        rozrywka i gwiazdy,

·        rodzina i dom,

·        nauka i technologia,

·        hobby,

·        off,

·        strona internetowa,

·        serwis mobilny,

·        publikacja na tablecie.

 

Organizowany już po raz czternasty Konkurs to prestiżowe polskie wyróżnienie dla twórców grafiki prasowej. Jest miejscem prezentacji inspirujących rozwiązań, twórczych pomysłów i profesjonalnie przygotowanych okładek gazet i czasopism.

 

Patronem Konkursu jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a współorganizatorem Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Konkurs jest wspierany przez firmy działające na rzecz polskiego rynku prasowego, takie jak: Empik, Polska Agencja Prasowa, Ruch S.A., Quad/Graphics oraz ZAIKS, a także Wydawców Prasy, wśród których są: Agora, Burda International Polska, Edipresse, Gremi Business Communication, Grupa ZPR Media, POLITYKA, Polska Press Grupa oraz Ringier Axel Springer Polska. Patronami medialnymi są Telewizja Polska, Polskie Radio oraz miesięcznik Press.

 

Wszelkie informacje dotyczące Konkursu znaleźć można na stronie www.grandfront.pl

 

GLK. Informacja nadesłana

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.