fesstiwal słowa w piosence
--

Koniec bezpłatnego dostępu do prasy w internecie?

[04.05.10]

Polscy wydawcy prasy zamykają bezpłatny dostęp do unikalnych treści w internecie. Wzorem „Rzeczpospolitej” chcą wprowadzić opłaty za możliwość przeczytania materiałów przygotowywanych przez ich dziennikarzy. Większość największych wydawców może częściowo zamknąć swoje serwisy jeszcze w tym roku. Nieodpłatny pozostanie dostęp do działów ogólnoinformacyjnych.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Od 24 kwietnia za dostęp do tekstów publikowanych w publicystycznym dodatku „Plus-Minus” płacić muszą czytelnicy dziennika „Rzeczpospolita” (Presspublica). - Sprawa płatnego kontentu jest dyskutowana w środowisku wydawców, zarówno polskich jak i zagranicznych, od wielu miesięcy. Nie jest tajemnicą, że tygodnik „Time” zapowiada wprowadzenie opłat w sieci od czerwca - przypomina Paweł Bień, prezes Presspubliki. - Za dyskusją muszą iść konkretne próby wytyczenia nowych kierunków rozwoju i nowych modeli biznesowych. „Plus-Minus” jest właśnie taką próbą - podkreśla.

Nie chce jednak jeszcze oceniać, czy decyzja związana z wprowadzeniem opłat za dostęp do tekstów publicystów przyniosła wymierne korzyści finansowe. - Mogę jedynie powiedzieć, że wprowadzenie opłat było poprzedzone wprowadzeniem rejestracji użytkownika. Aby móc czytać „Plus Minus” w sieci trzeba się było zarejestrować. Tak było przez kilka tygodni. Zarówno etap rejestracji jak i pierwsze doświadczenia po wprowadzeniu opłat są bardzo zachęcające - przyznaje Bień. Plany wprowadzenia opłat za dostęp do wybranych materiałów prawnych i księgowych, czyli mocnej stron „Dziennika Gazety Prawnej”, ma również Infor Biznes. Zamknięcie nieodpłatnego dostępu do wybranych treści nastąpi jeszcze w tym roku. - Dostępne będą wszelkie formy płatności. Dostosujemy je zarówno do potrzeb czytelników, którzy potrzebują stałego dostępu do treści, jak i tych, którzy tylko czasami będą chcieli przeczytać jakiś tekst, albo korzystają jedynie z materiałów publikowanych w danym dziale - informuje Agata Broda, rzecznik Infor Biznes. Jej zdaniem klienci, którzy poszukują fachowej i rzetelnej informacji z danej dziedziny są wstanie zapłacić za dostęp do takich treści.


Przeczytaj cały artykuł.

grz (za:wirtualnemedia.pl)

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.