fesstiwal słowa w piosence
--

e-Kiosk.pl: czytnik na iPada, nowa szata graficzna, Web Reader

Księgarnie [11.03.11]

e-Kiosk S.A. wprowadził właśnie do użytku nowy czytnik prasy cyfrowej, przeznaczony dla iPada. Dzięki temu ok. 200 publikacji znajdujących się w ofercie e-Kiosk.pl będzie można czytać za pomocą jednej aplikacji.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Przedwczoraj (8 marca) e-Kiosk uruchomił dystrybucję publikacji
na nowy czytnik przeznaczony dla tabletu firmy Apple – iPada.

Dzięki udostępnieniu e-Kiosk Readera w wersji dla iPada czytelnicy prasy zyskają możliwość czytania ponad 200 tytułów na iPadzie, rewolucyjnym tablecie firmy Apple. Szacuje się wprawdzie, że w rękach polskich użytkowników jest póki co ok. 20 tys. urządzeń tego typu, tym niemniej duża część posiadaczy iPadów jest zainteresowana czytaniem na nich publikacji prasowych i książkowych (w zależności od kraju i innych czynników jest to między 41 a 81% w przypadku prasy i 66-97% w przypadku e-booków*). Tablety są bowiem urządzeniami świetnie przystosowanymi do czytania książek, gazet i czasopism cyfrowych.
– Zainteresowanie czytaniem prasy na iPadzie jest ogromne – mówi Krzysztof
Krala, wiceprezes e-Kiosk S.A., odpowiedzialny za rozwój technologiczny spółki. –
Od kilku miesięcy codziennie odbieraliśmy nawet po kilka maili i telefonów
od naszych klientów i wydawców z pytaniem, kiedy wreszcie udostępnimy czytnik dla iPada. Dziś możemy wreszcie z dumą powiedzieć: oto jest!
Największą zaletą aplikacji e-Kiosku jest to, że za jej pomocą będzie
można korzystać z kilkuset tytułów, a nie tylko jednego, jak to ma miejsce
w przypadku rozwiązań oferowanych przez poszczególnych wydawców,
wymagających instalacji oddzielnej aplikacji dla każdego tytułu. – Rozwiązania
oferowane przez wydawców są ciekawe, ale jestem pewien, że czytelnicy docenią możliwość czytania wielu tytułów za pomocą jednej aplikacji – komentuje Piotr  Kubiszewski, prezes e-Kiosk S.A.
By przekonać się do zalet czytania prasy na iPadzie w formacie e-Kiosku,
wszyscy zainteresowani mogą skorzystać z publikacji dostępnych bezpłatnie:
najświeższego wydania miesięcznika Digital Foto Video (2/2011) oraz
grudniowego wydania Magazynu komputerowego CHIP. Na razie w tej formie
udostępniane będą stopniowo czasopisma, a dopiero za jakiś czas gazety
codzienne.


Nowa szata graficzna

To jednak nie jedyne nowości, które przygotował e-Kiosk. Około miesiąca temu
światło dzienne ujrzała zupełnie nowa szata graficzna serwisu. – Po miesiącu od uruchomienia nowego layuotu serwisu możemy już powiedzieć, że wartość
sprzedaży bezpośredniej wzrosła dzięki temu o ok. 15%. Najbardziej wzrosła
sprzedaż audiobooków, które dotąd były po prostu gorzej wyeksponowane –
ocenia Piotr Kubiszewski.

Web Reader, Android, e-booki...


– Zakończyliśmy też prace nad czytnikiem prasy cyfrowej, który będzie
funkcjonował w środowisku przeglądarki internetowej – informuje Krzysztof
Krala. – e-Kiosk Web Reader będzie więc działał na praktycznie wszystkich
platformach systemowych, np. na komputerach wyposażonych w system
operacyjny Linux czy Mac OS X.
Debiut Web Readera miał zresztą miejsce już jakiś czas temu, gdyż został on
wykorzystany do realizacji specjalnego, multimedialnego wydania miesięcznika
Murator, które ukazało się na płycie dołączonej do lutowego wydania tego
miesięcznika.

Premiera Web Readera spodziewana jest w ciągu kilku najbliższych tygodni.
To jednak nie koniec. – Przymierzamy się już do realizacji kolejnego czytnika,
przeznaczonego dla urządzeń wyposażonych w system Android firmy Google.
Analitycy rynkowi wskazują, że w najbliższym czasie nastąpi prawdziwy wysyp
tabletów wyposażonych w ten system. Będziemy na to gotowi – zapowiada
Krzysztof Krala.
– Pracujemy już także nad stworzeniem pokaźnej oferty e-booków – uzupełnia
Piotr Kubiszewski. – Wiele wskazuje też na to, że w najbliższym czasie
podpiszemy kilka umów o współpracy partnerskiej z bardzo dużymi firmami
różnego typu, dzięki czemu oferta e-Kiosk trafi do szerokiego grona odbiorców.
Prowadzimy zaawansowane rozmowy np. z bardzo dużym sklepem
internetowym, siecią sklepów, dystrybutorem sprzętu komputerowego
i operatorem telekomunikacyjnym.

 

Kilka słów o firmie:

e-Kiosk S.A. (poprzednio: Digital Content sp. z o.o.) powstała w grudniu 2004 roku we Wrocławiu. Specjalizuje się w tworzeniu elektronicznych systemów sprzedaży treści tekstowych. Sztandarowym produktem firmy jest system
dystrybucji e-wydań, e-booków i audiobooków e-Kiosk.pl. Oprócz tego e-Kiosk SA zajmuje się tworzeniem internetowych archiwów z treścią, archiwów prasowych na płytach CD/DVD, doradztwem w zakresie sprzedaży treści w Internecie itp.
W ofercie e-Kiosku znajduje się obecnie ok. 200 tytułów prasowych i ponad 900 książek audio.

 

GLK. Informacja nadesłana

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.