fesstiwal słowa w piosence
--

Prasa na iPadzie: Axel Springer na plus, gorzej z gazetam

Wydawnictwa [23.08.11]

Wśród iPadowych wydań polskich tytułów prasowych pytani przez nas eksperci najlepiej oceniają magazyny, zwłaszcza te publikowane przez Ringier Axel Springer Polska. Gorsze opinie zbierają natomiast dzienniki.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Do tej pory w formie aplikacji na iPada zostało udostępnionych dziewięć polskich tytułów prasowych. Jako pierwsze takie aplikacje przygotowały Agora i Ringier Axel Springer Polska - już we wrześniu i październiku ub.r. na tablecie Apple zadebiutowały „Wysokie Obcasy Extra!” i „Newsweek Polska” (więcej na ten temat). „Newsweek" na iPadzie ukazuje się co tydzień, a w przypadku „Wysokich Obcasów Extra!” w wersji iPadowej pojawiło się do tej pory pięć numerów.

Ringier Axel Springer Polska w kwietniu br. wprowadził na iPada swój inny tytuł - „Forbes” (więcej na ten temat), a miesiąc później na tablecie ukazał się pierwszy numer „Businessman.pl” wydawanego przez Migut Media. W wersji iPadowej dostępny jest też lifestyle’owy „Malemen” z portfolio Next Media (więcej o tym).

Wśród tygodników opinii oprócz „Newsweek Polska” na iPadzie zadebiutowała - w styczniu br. – „Polityka” (więcej na ten temat), a w kwietniu - publikujący głównie przedruki „Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). W przypadku „Przekroju” (Gremi Group) wejście na iPada - w marcu br. - wiązało się z wprowadzenia całkowicie płatnej dystrybucji w internecie (szczegóły tej strategii).

Na iPadzie dostępne są też dwie gazety: „Rzeczpospolita” (Presspublica) i „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Przy czym z aplikacji „Rzeczpospolitej”, która pojawiła się w listopadzie ub.r., początkowo można było korzystać za darmo - dopiero w kwietniu br. wprowadzono opłaty (więcej na ten temat). Ponadto w wersji iPadowej jest też dostępna Wyborcza.pl - serwis internetowy „Gazety Wyborczej".

Czasopisma lepiej, gazety słabiej

Korzystający z iPada specjaliści z agencji interaktywnych zgadzają się, że atrakcyjniej na prezentują się na nim tytuły prasowe, które ukazują się rzadziej. Sebastian Nejfeld, strategy and development director w agencji Netizens Peppermint, dzieli iPadowe aplikacje polskich czasopism na trzy grupy: podobne do pliku PDF, wzbogacone o opcje audio i bardziej rozwinięty spis treści oraz w pełni działające aplikacje, które znacząco ułatwiają czytanie, a czasem są też bardziej multimedialne. - Do pierwszych dwóch kategorii zaliczają się głównie dzienniki - zaznacza Nejfeld, dodając, że jego zdaniem teraz polska prasa wygląda na iPadzie o wiele lepiej niż na początku swojej obecności na tym tablecie. - Interfejsy są coraz bardziej przemyślane, a treści multimedialnych coraz więcej - wylicza.

- Aplikacje przygotowane dla czasopism dają dużo większe możliwości multimedialne: pozwalają prezentować wyjątkowy kontent, który nie sprawdzi się lub nie jest możliwy do pokazania w druku lub na stronie internetowej - opisuje Tomasz Dworek, marketing manager w agencji One-2-One. Jego zdaniem kluczowe znaczenie w tym kontekście ma jakość zdjęć czy filmów - nie tylko merytoryczna, ale też techniczna. - Dużo przyjemniej ogląda się na iPadzie fotografie z pokazu mody czy przyrodnicze reportaże w dobrej rozdzielczości - ocenia.

GLK. źródło: wirtualnemedia.pl

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.