fesstiwal słowa w piosence
--

E-zakupy oczami klientów

Internet [16.11.11]

Serwis skupiający opinie o sklepach internetowych Opineo.pl oraz porównywarka cenowa Skąpiec.pl po raz kolejny przygotowały raport "E-zakupy oczami klientów. Niezależny ranking dotyczący sklepów internetowych i produktów". Jakie wyniki?

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Raport przygotowany przez Opineo.pl i Skąpiec.pl skierowany jest przede wszystkim do konsumentów, którzy regularnie dokonują zakupów przez Internet oraz do osób, które pierwszą transakcję w sieci mają dopiero przed sobą. Publikacja może być jednak cenną lekturą również dla właścicieli sklepów internetowych, porównywarek cenowych oraz pasaży handlowych, a także producentów.

Wyniki rankingu

Niezależny ranking sklepów internetowych powstał w oparciu o opinie zebrane przez serwis Opineo.pl od e-klientów, którzy dokonali transakcji w ponad 16 tys. sklepów internetowych. W zestawieniu znalazły się te sklepy, które konsumenci oceniali najlepiej. - Na średnią punktację każdego ze sprzedawców składa się ocena kilku aspektów działalności: szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki oraz ogólny poziom zadowolenia klienta, który mierzony jest chęcią polecenia sklepu znajomym - wyjaśnia Paweł Kucharzak z Opineo.pl. Sklepy internetowe walczyły o podium w trzech kategoriach: "Mega-sklepy", "Sklepy średniej wielkości" oraz "Młode wilki".

Do grona "Mega-sklepów" zaliczone zostały podmioty, które wyróżniają się rozpoznawalną marką, posiadają minimum 5 000 opinii w serwisie Opineo.pl oraz charakteryzują się dużym zasięgiem działania. W kategorii tej po raz kolejny zwyciężyło ELECTRO.pl. W pierwszej trójce znalazło się również Morele.net oraz Redcoon.pl.\




Jeśli chodzi o "Sklepy średniej wielkości" (minimum 1500 opinii, duży/średni zasięg, specjalizacja) oraz "Młode wilki" (minimum 300 opinii, średni zasięg działania, specjalizacja) to sprzedawcy dodatkowo podzieleni zostali ze względu na specjalizacje: Komputery, Fotografia, RTV i AGD.



W raporcie znaleźć można również Najlepsze sklepy 2011 w kategoriach: "Dla Dzieci", "Motoryzacja", "Odzież i Obuwie", "Apteka", "Zegarki i Biżuteria", "Zdrowie i Uroda", "Żywność", "Dom i Wnętrze", "Książki" oraz "Artykuły zoologiczne"

Raport "E-zakupy oczami klientów" to jednak nie tylko rankingi najlepszych sklepów internetowych. W publikacji znalazły się również zestawienia najpopularniejszych produktów na Skąpiec.pl. - Z naszych danych wynika, że polscy e-konsumenci zainteresowani są przede wszystkim elektroniką. Na liście dziesięciu najchętniej odwiedzanych w serwisie produktów znalazły się bowiem telewizory, aparaty cyfrowe, telefony komórkowe, a także tablet, nawigacja GPS oraz konsola - wyjaśnia Marta Bilińska, specjalista ds. PR Skapiec.pl.



Raport "E-zakupy oczami klientów" powstał w oparciu o analizę ruchu w serwisie Skąpiec.pl w okresie od 1 kwietnia do 31 października 2011 oraz w oparciu o opinie użytkowników serwisu Opineo.pl. Całość raportu dostępna jest [url=http://www.opineo.pl/upload/raport_jesien_2011.pdf]tutaj (plik PDF)[/url]

GLK. źródło: media2.pl

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.