fesstiwal słowa w piosence
--

Już ponad 30 000 internautów bojkotuje sieć sklepów Empik

Księgarnie [24.11.14]

Po tym jak sieć sklepów Empik zdecydowała, że twarzami jej świątecznej kampanii będą znana z chwalenia się aborcjami Maria Czubaszek oraz znany z satanizmu i darcia Biblii Adam Darski „Nergal”, wśród klientów powstało oburzenie.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Jego przejawem było ogłoszenie bojkotu zakupów w Empiku. Do dziś, akcję na facebooku poparło ponad 30 000 osób.

Autorzy strony: „Świątecznych zakupów nie robię w Empiku”, fakt bojkotu tłumaczą następująco: „Jeśli Empik pragnie do swojej reklamy zatrudniać osoby promujące demoralizację i prawo do bezkarnego mordowania dzieci – my nie będziemy w te święta robić tam zakupów. Dołącz do nas – pokaż, że nie godzisz się na promowanie zła!”

Do dziś, akcję poparło dokładnie 31 739 osób. W krytyce sieci sklepów, konsumentów wsparł arcybiskup Henryk Hoser, który niedawno stwierdził: „Chodzi o desakralizację Świąt Bożego Narodzenia. Nie może to być tolerowane. To jest komercyjne wykorzystywanie wartości i tradycji chrześcijańskich oraz laicyzacja świąt.”

Przedstawiciele Empiku, nie widzą jednak problemu. W wydanym oświadczeniu piszą: „W spotach i materiałach reklamowych nie ma żadnego odniesienia do duchowo-religijnego wymiaru świąt, żadnych symboli czy słów nawiązujących do Bożego Narodzenia. Kampania odnosi się stricto do tradycji obdarowywania się prezentami, którą celebrują wszyscy – niezależenie od wyznania/religii. To właśnie prezenty są wiodącym tematem naszych spotów”.

W tym kontekście warto przytoczyć kolejne słowa arcybiskupa Hosera: „Komercyjne eksploatowanie świąt kościelnych, chrześcijańskich jest rzeczą prawdę mówiąc niegodną. Kiedy już zaraz po święcie Wszystkich Świętych, wszystkie galerie handlowe przekształcają się w celebrowanie na płaszczyźnie bardzo płytkiej i karczemnej świąt Bożego Narodzenia, to jest zmiana cywilizacyjna, na którą powinniśmy być wrażliwi”.

W tej sprawie, warto zwrócić uwagę na coś jeszcze. Osoby zapowiadające bojkot Empiku są przez celebrytów i wiodące media ośmieszani i krytykowani za „zaścianek”, „wsteczniactwo” czy „warcholstwo”. Tak się jednak składa, że te same media i ci sami celebryci przebierali nogami z radości i z aprobatą klaskali, kiedy dwie knajpy postanowiły wylewać zapasy piwa „Ciechan” po wypowiedziach jego właściciela, które nie przypasowały homolobby. Godna pochwały konekwencja…

 

GLK. źródło:

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.