fesstiwal słowa w piosence
--

Mirosław Przylipiak „Kino bezpośrednie t. III" - nowość słowa/obrazu terytorum

Nowości [04.12.14]

Gdańskie wydawnictwo słowo/obraz terytoria prezentuje III tom Mirosława Przylipiaka opracowania „Kino bezpośrednie 1963–1970 Między obserwacją a ideologią":

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Nota o książce:

Książka poświęcona obrazowi amerykańskiej kontestacji lat sześćdziesiątych w filmach kina bezpośredniego, a dokładniej trzem jej odłamom: ruchowi walczącemu o równość rasową, ruchowi studenckiemu oraz hippisom. Autor przedstawia podstawowe założenia ideologiczne danego ruchu, a następnie sposób ich zaistnienia na ekranie. Pikanterii temu opisowi dodaje fakt, że twórcy kina bezpośredniego programowo stronili od wszelkiej ideologii. Czy da się jednak pokazać rzeczywistość bez uwikłania się w ideologię, która ją przenika?  
biogram   fragment   spis treści 

 

 

Tytuł: Kino bezpośrednie (tom III) Między obserwacją a ideologią
Autor:? Mirosław Przylipiak
Seria: Terytoria Kina
Wydawca: wydawnictwo słowo/obraz terytoria
Miejsce i rok wydania: Gdańsk 2013
Wydanie: I
Objętość: 332 strony
Format 165×235 mm
Oprawa broszurowa klejona
ISBN: 978-83-7453-131-3
Cena rynkowa: 46,00 zł
Cena u Wydawcy: 39,10 zł

Podoba mi się, kupuję:

 

poprzednia książka Autora:

 

 

 

 

Mirosław Przylipiak Kino bezpośrednie (tom II) 1963–1970 
ISBN: 978-83-7453-220-4
Informacja: 380 stron, format 165×235 mm, oprawa broszurowa
Cena detaliczna: 46 zł
Drugi okres działalności twórców direct cinema (1963–1970) to okres ich dojrzałości i arcydzieł, które przeniknęły nawet do popkultury. Filmy takie jak Gimme Shelter czy Woodstock znają nawet ci, którzy nie mają świadomości, że należą one do nurtu kina bezpośredniego. W kolejnych rozdziałach autor omawia kwestię wyczerpania się twórczego potencjału Drew Associates, przygląda się obrazom konserwatywnej Ameryki w filmach Richarda Leacocka i obrazom amerykańskiej kontrkultury w filmach D.A. Pennebakera. Ponadto analizuje najważniejsze filmy niekwestionowanych mistrzów tego nurtu – Alberta i Davida Mayslesów, Arthura Barrona czy Fredericka Wisemana, a także przypomina trójkę nieco zapomnianych twórców direct cinema – Eda Pincusa, Davida Neumana oraz Williama Jerseya.
fragment   spis treści  

 

GLK. Informacja nadesłana

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.