fesstiwal słowa w piosence
--

Słowo obraz/terytoria - zapowiedzi września 2013

Zapowiedzi [23.08.13]

Szanowni Państwo, poniżej przesyłamy zapowiedzi wydawnicze gdańskiego wydawnictwa słowo obraz/terytoria na wrzesień 2013.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

1. Tytuł: Śnienie i życie, Gérard de Nerval 

Nota o książce:

 Gérard de Nerval przez długi czas zaliczany był do tak zwanych pomniejszych romantyków. Jego dzieło, rozproszone i w dużej części niedokończone, sprawiało problem czytelnikom, komentatorom, historykom literatury i wydawcom. Dopiero ostatnie dziesięciolecia radykalnie zmieniły jego status w historii literatury. Waga dzieła Nervala wydatnie wzrosła dzięki literaturoznawczemu zwrotowi w filozofii współczesnej, która począwszy od Michela Foucaulta, szerzej zajęła się jego pismami, widząc w nich znakomitą egzemplifikację obłędu i problemu ludzkiej tożsamości.
Śnienie i życie obejmuje całą autobiograficzną prozę Nervala z lat 1850–1855, okresu, w którym powstały jego największe dzieła. Sylwia, Pandora i Aurelia – trzy imiona kobiet i wszystkie najważniejsze dziedziny twórczości pisarza: dzieciństwo, podróże i mityczny świat, ale także rozpacz oraz poczucie bycia wyklętym. Zamki Bohemy, Noce październikowe oraz Przechadzki i wspomnienia, łącząc prozę i poezję, fikcję i autobiografię, reportaż i nowelę, dają wgląd w dziewiętnastowieczne realia oraz w umysłowość samego Nervala, jego zmagania z rzeczywistością i literacką formą. Z kolei Przemytnicy to palimpsestowa opowieść o przemierzaniu meandrów historii, które okazują się meandrami ludzkiego umysłu.   
biogram
   fragment   spis treści

Tytuł: Śnienie i życie
Autor: Gérard de Nerval
Przełożyli Ryszard Engelking i Tomasz Swoboda
Seria: Klasycy
Wydawca: wydawnictwo słowo obraz/terytoria
Miejsce i rok wydania: Gdańsk, premiera: wrzesień 2013
Wydanie: I
Objętość: 404 strony
Format: 162×215 mm
Oprawa:  twarda
ISBN 987-83-7453-106-1
Cena detaliczna:  69 zł 

Podoba mi się, kupuję:

2.Seks na ekranie, Linda Williams 

Nota o książce:

Przez długi czas pocałunek był jedynym aktem seksualnym, który można było zobaczyć na amerykańskich ekranach. W latach 60. i 70., pod wpływem rewolucji seksualnej, kino przeżyło bardzo specyficzny okres dojrzewania.
Widzowie zrozumieli, że od filmu można wymagać szczegółowych informacji na temat łóżkowych wydarzeń. Linda Williams opowiada zarówno o tym, jak przedstawienia seksu rozwijały się w historii kina, jak i o naszych reakcjach
na zmieniające się sposoby reprezentacji. Rzuca tym samym nowe światło na rożne formy przyjemności i wiedzy, które poznajemy dzięki filmowym obrazom seksu.                   
biogram   fragment   spis treści   książki z serii    

 


Tytuł: Seks na ekranie
Autor: Linda Williams
Przełożył Miłosz Wojtyna
Seria: Rzeczy filmowe
Wydawca: słowo obraz/terytoria
Miejsce i rok wydania: Gdańsk, premiera: wrzesień 2013
Wydanie: I
Objętość 428 stron
Zdjęcia: ilustracje czarno-białe
Format 145×235 mm
Oprawa: broszurowa
Cena detaliczna: 69 zł 
ISBN:
Cena katalogowa:

Podoba mi się, kupuję:

3. Teatr w krainie utopii. Monte Verità, Mathildenhöhe, Hellerau, Goetheanum, Bauhaus, Małgorzata Leyko

Nota o książce:

W odniesieniu do prezentowanych w niniejszej książce kolonii i ośrodków artystycznych – Monte Verità, Mathildenhöhe, Hellerau, Goetheanum, Bauhaus – zarówno w szerszym kontekście kulturowym, jak i tylko w zakresie sztuki scenicznej, interesujący wydaje się aspekt stosunku działań ich twórców do tradycji. Ernst Bloch łączy pojęcie tradycji z pojęciem utopii, ustanawiając je na biegunach przeszłość–przyszłość: „Ten strumień z przeszłości […] przepływa przez «teraz» i teraźniejszość, […] płynie w przyszłość, tym samym gwarantując, że utopia nie pozostaje ani nie staje się utopijna, a realizacja utopii, utopijnego zamierzenia czy planu, nie ma charakteru wywrotowego. Utopia jest drogowskazem jasnej tradycji”. Kwestię utopii jako „drogowskazu jasnej tradycji” ująć można także w sposób zaproponowany przez Er ica Hobsbawma i Terence’a Rangera jako „tradycję wynalezioną”. O ile ta „wynaleziona tradycja” generowana była przez sferę władzy, o tyle ruch „reformy życia” (Lebensreform), działając w opozycji do niej i reprezentowanej przez nią „wymyślonej tradycji”, stwarzał dla siebie własną tradycję, zakorzenioną w innych przesłankach tożsamościowych i innych wartościach. Najbardziej bezpośrednim medium dla tej własnej „wynalezionej tradycji” stawały się w koloniach artystycznych różne formy działalności teatralnej. I jeśli przyjąć, że utopie nie są zabawami bez konsekwencji, lecz każda utopia – zwłaszcza heroiczna – w jakiś sposób zmienia rzeczywistość (choćby przez ukazanie zagrożenia dla ludzkości ze strony pewnych rozwiązań systemowych), to prawidłowość ta objawia się także w eksperymentach teatralnych prowadzonych w koloniach artystycznych: podejmowane w krainie utopii – realnie zmieniały teatr.        
biogram   fragment   spis treści 

 

Tytuł: Teatr w krainie utopii. Monte Verità, Mathildenhöhe, Hellerau, Goetheanum, Bauhaus  
Autor: Małgorzata Leyko
Seria Terytoria Teatru
Wydawca: wydawnictwo słowo obraz/terytoria
Miejsce i rok wydania: Gdańsk, premiera: wrzesień 2013
Wydanie: I
Objętość: 386 stron
Format: 165×234 mm
Oprawa: broszurowa szyta nićmi
ISBN: 978-83-7453-110-8
Cena detaliczna: 56 zł

Podoba mi się, kupuję:

4. Ordynaci i trędowaci. Społeczne role instrumentów muzycznych, Adam Czech

Nota o książce:

Pasjonująca opowieść o instrumentach muzycznych i ich społecznych rolach. Czy Johann Strauss lał do skrzypiec piwo? Co mają wspólnego fortepian i maszyna do szycia? Czy banjo jest symbolem tożsamości czarnych niewolników, czy może białych rasistów? Który instrument to wstyd, ciąża i świnia? Dlaczego ojciec zabronił Berliozowi grać na fortepianie, a pozwolił na gitarze? Co łączy mandolinę z walką na noże? „Ordynaci i trędowaci” to pierwsza w Polsce próba spojrzenia na instrumenty muzyczne z perspektywy socjologicznej. Autor udowadnia, że hierarchia instrumentów odzwierciedla obowiązujące w społeczeństwie po¬działy ekonomiczne, klasowe i rasowe. Okazuje się przy tym, że owe podziały, jakkolwiek sztuczne i konwencjonalne, są nieusuwalnym elementem naszej kultury.    
biogram
   fragment   spis treści

 


Tytuł: Ordynaci i trędowaci. Społeczne role instrumentów muzycznych         
Autor: Adam Czech 
Wydawca: słowo obraz terytoria   
Miejsce i rok wydania: Gdańska, premiera: wrzesień 2013
Wydanie: I
Objętość: 268 stron
Format:  162×215 mm
Oprawa: oprawa broszurowa
ISBN 978-83-7453-122-1
Cena detaliczna: 49,00 zł

Podoba mi się, kupuję:

 

5. Morza polskich poetów. Wiersze i wypowiedzi. Antologia, wybrał i oprac. Zbigniew Jankowski     

Nota o książce:

 

Książka jest spotkaniem poetów różnych pokoleń, artystycznych orientacji i światopoglądowych postaw. Łączy ich morze. Różne, a często nawet i przeciwstawne, są ich postawy wobec morza i „poetyckiej morskości”. W swoich utworach i korespondujących z nimi „wypowiedziach” współautorzy tego tomu (wśród nich także ci uważani za marynistów) dokumentują zaskakującą prawdę – poeta nie pisze na temat morza, ale morzem na temat siebie i swojego indywidualnego świata. Książka jest kontynuacją antologii Morze u poetów (1977), choć od swojej poprzedniczki różni się doborem nazwisk (który w pierwszej edycji był uwarunkowany m. in. wymogami cenzury), a także utworów (nieraz nawet całych „zestawów autorskich”). Antologię współtworzy około siedemdziesięciu znaczących poetów, a wśród nich Jarosł aw Iwaszkiewicz, Czesław Miłosz, Tadeusz Różewicz, Adam Zagajewski, Julia Hartwig, Artur Międzyrzecki, Wisława Szymborska, Zbigniew Herbert, Tadeusz Nowak, Urszula Kozioł, Ernest Bryll, Marzanna Kielar czy Tadeusz Dąbrowski.  

biogram   fragment   spis treści   książki z serii   

Tytuł:  Morza polskich poetów. Wiersze i wypowiedzi. Antologia     
Wybór, wstęp, opracowanie Zbigniew Jankowski
Wydawca: słowo obraz/terytoria
Miejsce i rok wydania: Gdańsk, premiera: wrzesień 2013
Wydanie: I
Objętość: 420 stron
Format: 155×240 mm
Oprawa: oprawa broszurowa
ISBN 978-83-7453-739-1
Cena detaliczna: 79,00 zł

Podoba mi się, kupuję:

 

GLK. Informacja nadesłana

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.