fesstiwal słowa w piosence
--

Klasyka: Reaktywacja

Wydarzenia [30.06.15]

Tego lata Instytut Książki pragnie zachęcić księgarzy do promowania, a czytelników do czytania wydanych ostatnio w Polsce pozycji literatury światowej, dzieł wybitnych i klasycznych – nawet jeśli dotąd szerzej nieznanych.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

W ramach akcji „Klasyka: Reaktywacja″ wspólnie z naszymi partnerami: „Gazetą Wyborczą”, „Książkami. Magazynem do czytania”, Programem Trzecim Polskiego Radia i Lubimyczytać.pl zachęcamy do lektury książek, pierwotnie publikowanych od końca XIX wieku do lat 80. wieku ubiegłego, które czytane po latach okazują się świeże i zaskakująco aktualne, jednak giną w powodzi nowszych tytułów.

Lista książek została ułożona przez zespół księgarzy, krytyków oraz dziennikarzy i obejmuje rzeczy wydane lub wznowione w ostatnim roku. Nasz wybór to:

  1. Ponad światem Paula Bowlesa (Świat Książki),
  2. Fabryka absolutu Karela Capka (Dowody na Istnienie),
  3. Dom i jego głowa Ivy Compton-Burnett (W.A.B.),
  4. Zatracenie Osamu Dazai (Czytelnik),
  5. Obrazy Włoch. Florencja Pawła Muratowa (Zeszyty Literackie),
  6. Zabite Jorge Ibarguengoitii (Universitas),
  7. Pogarda Alberto Moravii (W.A.B.),
  8. Rzeczy Georges'a Pereca (Lokator),
  9. Krypta kapucynów Josepha Rotha (Austeria),
  10. Profesor Stoner Johna Williamsa (Sonia Draga).

Od początku lipca co tydzień na stronie Instytutu Książki oraz na Wyborcza.pl będziemy szerzej prezentować po jednej z tych książek.

Zapraszamy księgarzy do wzięcia udziału w kampanii „Klasyka: Reaktywacja” i promowania wybranych tytułów klasyki światowej literatury przy wsparciu Instytutu Książki i naszych partnerów.  

„Klasyka: Reaktywacja” poza promocją wartościowych książek, ma podkreślić, że księgarnie są miejscem najbardziej sprzyjającym odkryciom literackim, a to za sprawą księgarzy, których wybory, wiedza i doświadczenie sprawiają, że miejsce ich pracy jest czymś więcej niż sklepem.

Przyłączenie się do kampanii jest proste. Po pierwsze, należy do nas napisać (na adres biuro@instytutksiazki.pl). Po otrzymaniu informacji o przyjęciu zgłoszenia księgarnia staje się uczestnikiem kampanii, co oznacza że przez 10 tygodni trwania akcji (od 1 lipca 2015 do 13 września):

    1. posiada w swojej ofercie i eksponuje wszystkie książki z listy

    2. otrzymuje druki towarzyszące kampanii

    3. otrzymuje wsparcie finansowe na pokrycie części kosztów

Zainteresowane księgarnie prosimy o nadsyłanie zgłoszeń na adres biuro@instytutksiazki.pl


Partnerzy akcji:
„Gazeta Wyborcza", „Książki. Magazyn do czytania”, Program Trzeci Polskiego Radia i Lubimyczytać.pl

Akcja „Klasyka: Reaktywacja” będąca częścią międzynarodowego Projektu Schwob, zainicjowanego przez Niderlandzki Fundusz Literatury, jest organizowana w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.



GLK. Informacja nadesłana

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.