fesstiwal słowa w piosence
--

"Książki" - nowy magazyn "Gazety Wyborczej"

Wydawnictwa [15.06.11]

Książki. Magazyn do czytania - to nowy tytuł, który właśnie pojawił się kioskach. Jest to specjalny magazyn Gazety Wyborczej w całości poświęcony literaturze i dostępny tylko w formie drukowanej. Z kolei w Gazecie Wyborczej, dzienniku Metro i Radiu TOK FM trwa akcja "Czytamy w Polsce".

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

"Książki. Magazyn do czytania" to czasopismo dla miłośników literatury i wszystkich, którzy chcą wiedzieć, co się czyta. W magazynie m.in. Janusz Rudnicki rozprawia się z kanonem lektur szkolnych, Irena Grudzińska-Gross porusza temat niedyskretnych biografii, Zadie Smith wyznaje, że nie czytuje opowiadań, Jan Gondowicz sypie cytatami z literatury zbereźnej, a Zbigniew Mikołejko pisze o showmanach nowego ateizmu. Ponadto w numerze znalazły się: fragment najnowszej prozy Michela Houellebecq’a, tekst o fenomenie serialu "Mad Man" i o siostrzenicy Franza Kafki oraz przegląd 50 książek, które aktualnie czyta się na świecie.

Magazyn ukazał się na rynku we wtorek, 14 czerwca 2011 roku w nakładzie 60 tys. egz., w objętości 76 stron. Jest dostępny w samodzielnej sprzedaży w cenie 9,99 zł w punktach sprzedaży prasy.

Wydanie przygotował zespół działu kultury Gazety Wyborczej pod kierownictwem Pawła Goźlińskiego. Szatę graficzną opracowali Piotr Stańczak i Maciej Kałkus, na okładce pojawił się stworzony specjalnie na tę okazję rysunek - portret Janusza Korczaka autorstwa Piotra Leśniaka, tworzącego m.in. ilustracje do "Vanity Fair".

Jednocześnie w mediach Agory (Gazeta Wyborcza, dziennik Metro, Radio TOK FM) od poniedziałku (13 czerwca 2011 roku) trwa akcja promująca czytanie książek. - "Czytamy w Polsce" to nie tylko akcja, to… nowy cel. Nie chcemy nudzić słusznymi hasłami, ale przekonywać, że czytanie to nasz wspólny, społeczny, ekonomiczny, egzystencjalny interes. Że czytanie jest ważne w każdym aspekcie życia - od polityki po seks. I że książka wciąż jest najatrakcyjniejszym medium naszej komunikacji ze światem i samymi sobą - pisze Paweł Goźliński we wstępniaku do akcji. - Mamy też nadzieję, że "Książki" nasz zupełnie nowy "Magazyn do czytania" stanie się mocnym dowodem, że o książkach można pisać i rozmawiać równie emocjonująco, interesująco, błyskotliwie i głęboko jak o życiu.

Wydanie "Książek" i akcję "Czytamy w Polsce" wspiera kampania promocyjna prowadzona w stacjach telewizyjnych, radiu, internecie oraz w autopromocji w „Gazecie Wyborczej” i jej dodatkach, a także w dzienniku „Metro”. Kreację kampanii przygotowała agencja Bardzo, za zakup mediów odpowiadał Starlink.
Działania wspierać będzie też konkurs dla użytkowników serwisu Wyborcza.pl.

P.B., źródło: media2.pl

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.