fesstiwal słowa w piosence
--

Listopad 2013. Promocje na książki, Sudjic w Polsce i zapowiedź nowości.

Nowości [06.11.13]

Jesień jak zwykle pracowita, a dodatkowo w tym roku co chwilę przyjmujemy gości (może to z okazji piątych urodzin wydawnictwa!).

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

 

Po spotkaniach na Festiwalu Conrada tym razem zapraszamy do Warszawy, gdzie już niedługo będzie można posłuchać Deyana Sudjica. Autor Języka rzeczy przyjedzie na konferencję „Dizajn (R)ewolucja” (23–24 listopada) w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Wstęp na wykłady jest bezpłatny, ale trzeba się zarejestrować! Więcej informacji oraz zapisy: www.designdebate.pl.

Nowa księgarnia = nowe możliwości* 

 


Sprawiliśmy sobie nową stronę internetową i zarazem księgarnię. Podekscytowani jej możliwościami mamy dla Was najróżniejsze pokusy:

  • Kody promocyjne. Kod obowiązujący do piątku 8 listopada: LEPIEJŻEBYTODZIAŁAŁO. Wpisany przy składaniu zamówienia obniża jego cenę o 10%. Uwaga: należy użyć wielkich liter. Kolejne kody znajdziecie co miesiąc w newsletterze!
  • Zniżki dla stałych klientów. Z każdym kolejnym zamówieniem dla zarejestrowanych w nowej księgarni klientów ceny spadają. Maksymalny rabat wynosi 10%.
  • Zniżki na książki z tej samej kategorii. W ramach jednego zamówienia każda książka z tej samej kategorii co już znajdująca się w koszyku – 10% taniej.

* Tak, promocje Łączą się!

Nieść treść i więcej: torby, plakaty i pocztówki


Promocyjne fajerwerki w księgarni to jeszcze nie koniec atrakcji. Przygotowaliśmy dla Was okładkowe pocztówki z cytatami (14 kartek w zestawie), plakat z fragmentem powieści „Babcia 19 i sowiecki sekret” oraz, wspólnie z Pan Tu Nie Stał, torbę na te wszystkie cuda, i na książki oczywiście.

 

 

 

 

Już wkrótce: 
Gregor Muir, Lucky Kunst. Rozkwit i upadek Young British Art


Naszą ostatnią tegoroczną premierą będzie kolejny tytuł z serii „Mówi Muzeum”, w przekładzie Iwony Sak. 
Kiedy na początku lat osiemdziesiątych Gregor Muir przyjeżdża do Londynu, by zostać artystą, wie jedno: sztuka nie ma przyszłości. Miasto, podobnie jak cały kraj, jest pogrążone w stagnacji, zewsząd zionie nudą, której nie są w stanie uśmierzyć nawet uliczne zamieszki. Zamykane są fabryki, szpitale, a relikty przemysłu wyprzedawane na złom. Świat sztuki jest snobistyczny i prowincjonalny, w mieście działa zaledwie kilka galerii skłonnych wystawiać młodych. W tej apokaliptycznej atmosferze na scenę wkracza grupa krnąbrnych studentów Goldsmiths College, którzy za nic mając konserwatywne gusta, w ciągu kilku lat dokonają istnej rewolucji. Damien Hirst, Sarah Lucas, Tracy Emin i ich koledzy oraz dotrzymujący im kroku marszandzi i galerzyści na trwałe odmienią obraz brytyjskiej sztuki i sprawią, że w latach dziewięćdziesiątych rozpocznie się jej nowa era. Gregor Muir, który ostatecznie nie został artystą, lecz krytykiem i kuratorem, towarzyszy im od pierwszych wystaw i suto zakrapianych imprez. Jego barwna, bardzo osobista, podkręcona ciętym humorem opowieść to świadectwo fascynującej epoki, a także portret niezwykłych artystycznych osobowości, które ją tworzyły. Gdyby wszyscy tak jak Muir pisali o sztuce współczesnej (i gdyby wszystkie wernisaże wyglądały tak jak te londyńskie), ludność naszego kraju zapewne porzuciłaby stadiony i galerie handlowe na rzecz galerii sztuki.

Premiera 18 listopada

 

 

 

 

 

Ostatnio wydane


 

 

 

 

Rem Koolhaas, Deliryczny Nowy Jork. Retroaktywny manifest dla Manhattanu

Fascynująca opowieść o tym, jak architektura ucieleśnia nasze sny, pragnienia, marzenia. Nowy Jork, laboratorium nowoczesności, gdzie wszystko jest możliwe: kulisty budynek o wysokości dwustu metrów, perony i bocznice kolejowe w podziemiach wieżowca, dżungla pełna lwów w środku metropolii. Miasto, które oszołomiło Dalego i Gaudiego, pokonało Le Corbusiera, doczekało się włas­nej biografii autorstwa jednego z najwybitniejszych współczesnych architektów. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tahar Ben Jelloun, Dziecko piasku

Kiedy przed jedną z bram Marrakeszu siada bajarz i rozkłada przed słuchaczami zeszyt owinięty w czarny jedwab, wiemy już, że porwie nas nurt niekończącej się opowieści. O Hadżdży Ahmedzie, który postanowił rzucić wyzwanie losowi i wychować ósmą córkę jak syna. O Ahmedzie, który chciał doprowadzić swoje przeznaczenie do samego końca. O kobiecie z brodą tańczącej w cyrku w pewnym marokańskim mieście. O ślepym pisarzu z Buenos Aires, oczarowanym przez tajemniczą kobietę o niskim głosie. W gąszczu historii mnożą się narratorzy i wątki, podobnie jak maski przybierane przez bohaterów. Kto jest tu kim i czyją opowieść uznać za prawdziwą? 

 

 

 

 

 

 

 

 

Susan Sontag, Jak świadomość związana jest z ciałem. Dzienniki, t. 2

Intelektualistka. Kochanka. Pisarka. Aktywistka. Matka. Córka. Polemistka. To różne, choć nie wszystkie wcielenia Susan Sontag w drugim tomie jej dzienników, obejmującym okres rozkwitu i dojrzałości autorki. W tym czasie pisze ona powieść Zestaw do śmiercii kilka ważnych esejów, podróżuje między Stanami Zjednoczonymi i Europą, odwiedza Tanger, jedzie też do Hanoi zniszczonego amerykańskimi bombami. Protestuje  przeciw wojnie w Wietnamie i wykuwa swoją postawę polityczną.  Przez karty dziennika przewijają się dziesiątki artystów i pisarzy, m.in. Jane i Paul Bowlesowie, Peter Brook, Jerzy Grotowski i wreszcie wielki przyjaciel Susan Sontag, Josif Brodski. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deyan Sudjic, Język rzeczy. W jaki sposób przedmioty nas uwodzą?

Czemu wymarzony komputer pod dwóch latach wydaje się nam bezużytecznym, tandetnym złomem? Z jakiego powodu niektóre przedmioty stają się fetyszami, a inne archetypami? Co dziś jest prawdziwym luksusem: posiadanie pewnych rzeczy czy raczej rezygnacja z nich? Dlaczego dajemy się wciągać w obłędny trans konsumpcji? Na te, a także wiele innych pytań, odpowiada Deyan Sudjic. Odwołując się do konkretnych przykładów z historii i współczesności (komputer Apple, pistolet Walther PPK, krzesło Aeron), pokazuje, że dizajn to swoisty język, który podlega ewolucji i który warto nauczyć się czytać. Dzięki temu będziemy mogli lepiej zrozumieć otaczający nas świat i staniemy się bardziej świadomymi odbiorcami, a może nawet uda nam się uniknąć niektórych pułapek konsumpcjonizmu. 

 

 

GLK. Informacja nadesłana

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.