fesstiwal słowa w piosence
--

E-book: Ojciec i syn w roli głównej

[12.04.11]

Już na stronie www.uwolnijemocje.com.pl można bezpłatnie pobrać drugi rozdział e-booka "Uwolnij emocje! Elementarz uczuć" pt. „Syn – ojciec. Ojciec – syn”.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Relacja ojca i syna, to temat często pomijany w rozmowach prywatnych oraz ogólnospołecznych. Powszechnie wiadomo, że mężczyźni nie okazują uczuć…? O tym, że jest to myślenie stereotypowe przekonała się Anna Maruszeczko podróżując po Polsce z niebieską kanapą w ramach kampanii „Let it out. Uwolnij emocje”. Ten socjologiczny eksperyment pokazał, że mężczyźni chętnie dzielą się swoimi uczuciami i o nich rozmawiają… Najpierw jednak ktoś musi taką rozmowę z nimi zacząć.

Relacje męsko – męskie są bagatelizowane, bo przecież powszechnie wiadomo, że mężczyźni nie okazują uczuć… O tym, że jest to myślenie stereotypowe przekonała się Anna Maruszeczko podróżując po Polsce z niebieską kanapą w ramach kampanii „Let it out. Uwolnij emocje”. Ten socjologiczny eksperyment pokazał, że mężczyźni chętnie dzielą się swoimi uczuciami i o nich rozmawiają… Najpierw jednak ktoś musi taką rozmowę z nimi zacząć.

Tematyką drugiego rozdziału e-booka „Uwolnij emocje! Elementarz uczuć” są emocje na linii ojciec – syn oraz syn - ojciec. Na kanapie opowiadali o swoich doświadczeniach m.in.: młody mężczyzna mający żal do ojca za to, że nie prosi go o pomoc, mężowie, którzy chcą dzielić się ze swoimi żonami tym, co czują i tworzyć związki na innych zasadach niż ich rodzice, mężczyzna, który pracuje ze swoim ojcem w rodzinnej firmie i różnica zdań jest dla nich codziennością oraz młody ojciec, który chce dbać o swoje relacje z synem, ale jakoś mu to nie wychodzi. Drugi rozdział „emocjonalnego e-booka” można pobrać bezpłatnie na stronie www.uwolnijemocje.com.pl.

Relacje ojców i synów są pretekstem do rozmowy z Lucyną Wieczorek–Tutak, trenerką umiejętności psychospołecznych i interpersonalnych, założycielką ośrodka „Dojrzewalnia Róż”. A czy nie jest tak, że ojca w synu najbardziej drażni to, czego w sobie nie lubi, z czym sam ma problem? I na odwrót? – pyta Ania. To jest ciekawy wątek. Warto sobie zadać pytanie, czemu mnie złości, irytuje takie zachowanie, postawa? Jak jest z taką postawą w moim życiu? Jak to życie by się zmieniło, gdybym włączył w swój repertuar możliwości odrobinę zachowania, które prezentuje ojciec lub syn? Jeśli ojciec jest perfekcjonistą, a syn leniem, wówczas mogłoby to doprowadzić do zbliżenia i większej równowagi w życiu każdego z nich. Wyobraźmy sobie, że zestresowany, przepracowany ojciec daje sobie chwilę luzu, odpoczywa, ufa życiu, a syn, który lubi leniuchować, stawia sobie jakiś mały cel i systematycznie go realizuje? Więc odpowiedź brzmi: widzimy drzazgę w oku ojca, a belki w swoim już nie.- komentuje Lucyna Wieczorek.

Autorką okładki oraz rysunków do „Elementarza uczuć” jest Agata „Endo” Nowicka, rysowniczka i autorka pierwszego w Polsce bloga rysunkowego: komix.blog.pl. Poszczególne rozdziały „Elementarza uczuć” pojawiają się co miesiąc na stronie www.uwolnijemocje.com.pl oraz w internetowej księgarni www.virtualo.pl (sekcja „Darmowe”). Będzie można je pobrać w formacie PDF i EPUB. Ponadto, fragmenty poszczególnych rozdziałów będą publikowane na stronie www.zwierciadlo.pl

 W drugim rozdziale e-booka znajdą Państwo:

- prawdziwe życiowe sytuacje związane z emocjami na linii ojciec – syn oraz syn - ojciec, opowiedziane przez Polaków a opisane przez dziennikarkę Annę Maruszeczko,
- porady dotyczące radzenia sobie z emocjami, opracowane przez trenerkę umiejętności interpersonalnych Lucynę Wieczorek z "Dojrzewalni Róż",
- rysunki Agaty „Endo” Nowickiej, dodatkowo wzbogacające treść publikacji.

Zachęcamy do lektury drugiego rozdziału, który można pobrać na stronie http://www.uwolnijemocje.com.pl/ebook.html w formacie PDF i EPAB lub przeczytać on-line.

W kolejnych tygodniach na tej stronie będą udostępniane pozostałe dwa rozdziały książki.

Partnerami publikacji są: Dojrzewalnia Róż, virtualo.pl, zwierciadlo.pl

Kilka słów o kampanii:

„Let it out. Uwolnij emocje” to międzynarodowy projekt zapoczątkowany w 2006 roku przez Kimberly-Clark, producenta chusteczek Velvet. Celem globalnego eksperymentu socjologicznego jest kompleksowe zbadanie emocji i uświadomienie społeczeństwu, jak ważną rolę dla zdrowia i dobrego samopoczucia odgrywa wyrażanie

woich uczuć. W Polsce, podobnie jak w innych krajach, projekt składa się z dwóch etapów. Pierwszym jest ogólnopolskie badanie nad emocjami Polaków, które zostało przeprowadzone na zlecenie producenta chusteczek Velvet przez Pentor Research International w kwietniu 2010 r. metodą CAPI.

Na zlecenie Kimberly-Clark, producenta chusteczek Velvet badania nad wyrażaniem emocji zostały przeprowadzone m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Francji i Holandii. Badania nie tylko wykazały różnice w sposobach ich wyrażania między poszczególnymi narodami, ale także pokazały, że niezależnie od szerokości geograficznej do wyrażania uczuć potrzebujemy dobrego słuchacza i paczki chusteczek. Taki efekt badania dał producentowi marki Velvet impuls do tego, aby eksperyment socjologiczny przenieść z formularzy instytutu badawczego na ulice największych amerykańskich i europejskich metropolii. W ten sposób zrodził się pomysł na „sofa tour” - wielką podróż niebieskiej kanapy, dobrego słuchacza i chusteczek higienicznych. Sukces kampanii której pierwsza edycja miała miejsce w 2006 roku, zachęcił organizatorów do przeprowadzenia projektu również w Polsce.

Historia Velvet jako marki artykułów higienicznych sięga 1997 roku, gdy jako pierwsza w kategorii higieny pojawiła się z reklamą w TV. Dziś Velvet to najbardziej znana i ceniona marka artykułów higienicznych w Polsce, która od 2003 roku należy do największego światowego producenta i dystrybutora artykułów higienicznych codziennego użytku – firmy Kimberly-Clark. Produkty koncernu Kimberly-Clark dostępne są w 150 krajach na całym świecie i wytwarzane w zakładach produkcyjnych znajdujących się w 42 krajach. Jedna z fabryk grupy Kimberly-Clark mieści się w miejscowości Klucze, zlokalizowanej na południu Polski między Krakowem i Katowicami.

Więcej informacji udzieli:

Natalia Kaleta, Euro RSCG Sensors

e-mail: natalia.kaleta@eurorscg.pl,
tel.: (0-22) 444 0 689,
kom. 0 693 150 037





 

 

GLK. Informacja nadesłana

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.