fesstiwal słowa w piosence
--

E-commerce szykuje się na powitanie Amazona

Internet [02.10.13]

Internetowy potentat buduje mocny przyczółek do marketingowej inwazji na Polskę. Lokalna konkurencja zbroi się po zęby.

Dział Prawo Autorskie sponsoruje ZAIKS

Amazon wynajmie dwa olbrzymie centra logistyczne i zatrudni 6 tys. osób — informowaliśmy w poniedziałek. Jeśli amerykański gigant zdecyduje się wejść na polski rynek e-commerce, wyda kolejne dziesiątki milionów dolarów i zatrudni setki osób do swojego e-sklepu. Strategia spółki kierowanej przez Jeffa Bezosa jest prosta i bezkompromisowa — jeśli Amazon stawia na ekspansję w danym kraju, automatycznie celuje w pozycję lidera w ciągu 2-3 lat działalności. A potem już tylko wyciąga macki coraz dalej, czego dowodem są jego działania na macierzystym rynku: prace nad smartfonem 3D sprzedaż świeżego jedzenia i wina czy cyfrowe multimedia. Na pierwszy ogień w Polsce pójdą zatem ci, którzy przez ostatnią dekadę marzyli o zostaniu polskim... Amazonem — Merlin.pl i i wirtualną gałąź Empiku.

 

- Empik stawia na sprzedaż internetową, by umocnić pozycję przed wejściem do Polski Amazona. Walczymy nie tyle o zwiększenie, ile zachowanie naszego udziału w rynku, który jest tak trudny, że mniejsze podmioty o słabej kondycji finansowej mogą na nim nie przetrwać — mówił niedawno „PB” Adam Jarmicki, dyrektor inwestycyjny Penta Investments, inwestora w Empik Media & Fashion.

 — Pojawianie się tak dużego międzynarodowego gracza na rynku zapewne dodatkowo zmobilizuje nas do działania. Nie czujemy się zagrożeni — nie lekceważymy konkurencji, ale też nie obawiamy się jej. Podmioty takie jak Merlin.pl są wystarczająco silnie osadzone w polskich realiach biznesowych, aby sprostać zagranicznym rywalom — uważa Łukasz Rybczonek, dyrektor marketingu i sprzedaży w Merlin.pl.

Cały artykuł w środowym "Pulsie Biznesu" oraz internetowej sekcji PREMIUM>>

GLK. źródło: www.pb.pl

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.