fesstiwal słowa w piosence
--

Kindle czy Ipad uratuje książki i gazety?

Rynek zagraniczny [10.02.10]

Wydawcy patrzą z nadzieją na iPada, wzorowany na iPhonie tablet, który Steve Jobs zademonstrował publicznie pod koniec stycznia br.

Nowe urządzenie Apple z 9,7-calowym ekranem dotykowym trafi do sprzedaży w marcu. Będzie kosztować od 499 USD do 799 USD - zależnie od wielkości pamięci oraz możliwości łączenia z sieciami bezprzewodowymi i komórkowymi. Już w dniu premiery zyskało sobie jednak zarówno liczne grono gorących wielbicieli, jak i zagorzałych przeciwników. Miłośnicy zabawek Apple zachwycają się urodą i ergonomicznością, czekając niecierpliwie na możliwość zainstalowania wybranych programów spośród 140 tys. dostępnych dziś w AppStore, uzupełnionych o nowe programy dedykowane na iPada.


Krytycy wskazują na powielanie pomysłów z iPhone'a, brak jednoczesnej obsługi kilku aplikacji, brak obsługi Flasha i formatu .pdf, brak złącza HDMI, które pozwoliłoby podłączyć iPada do dużego ekranu, a przede wszystkim zastanawiają się, do czego i komu może się przydać urządzenie będące czymś pośrednim między smartfonem a netbookiem. iPad nie jest oczywiście pierwszym tabletem, który pojawił się na rynku. Tego urządzenia z dotykowym ekranem próbują zaistnieć na rynku od co najmniej dekady. To zresztą jeden z argumentów krytyków iPada, z politowaniem wyrażających się o innowacyjności jego twórców i nie wróżących sukcesu nowemu produktowi Apple.

Kindle na nowo?

Steve Jobs nie zaprezentował iPada jako urządzenia przeznaczonego głównie do czytania elektronicznych książek. Media na całym świecie zaczęły się jednak zastanawiać, czy urządzenie to może zagrozić dominacji Amazon.com i jego czytników Kindle i Kindle DX na rynku e-booków i czy pojawienie się nowego urządzenia zrewolucjonizuje rynek prasy i książek? Podczas premiery iPada jego producent ogłosił bowiem zawarcie umowy z pięcioma wielkimi wydawnictwami - Penguin, Harper Collins, Simon & Schuster, Macmillan i Hachette - których tytuły pojawią się w iBookStore, nowym sklepie Apple. Choć ten nie jest jeszcze otwarty, wiadomo już, że e-książki będę w nim kosztować od 8 USD do 15 USD, a ich cena zależna będzie od wydawców.

Czytaj dalej

 

Opr. grz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu Księgarskiego,
nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia komentarza bez podania przyczyny.
Zasady umieszczania komentarzy w Portalu Księgarskim.
Widzisz naruszenie zasad – zgłoś to redakcji (redakcja@ksiazka.net.pl).

Dodaj komentarzy

Adding an entry to the guestbook
CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.